Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çaldığı eserlere, bu eserlerin bestecilerine ve dönemlerine ait stil ve yorum ayrıntılarına hakimdir. 2- Bu ayrıntıları çaldığı eserlere yansıtır ve sunar. 3- Edinmiş olduğu repertuvarını sık sık icra ederek sahne hakimiyetini geliştirmiş olur. 4- Resital/konçerto konseri verebilecek düzeye ulaşır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrencinin teknik, müzikal ve yorumlama becerilerinin geliştirmesine yönelik farklı dönemlerden seçilmiş eserleri icra etmesi ve dinleyiciye sunması
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Barok dönem eseri üzerinde deşifre ve teknik analiz çalışması.
2. Hafta
Barok dönem eseri üzerinde teknik ve müzikalite çalışması.
3. Hafta
Klasik dönem eseri üzerinde deşifre ve teknik analiz çalışması.
4. Hafta
Klasik dönem eseri üzerinde teknik ve müzikalite çalışması.
5. Hafta
Etüd üzerinde deşifre ve teknik çalışmalar.
6. Hafta
Etüd üzerinde teknik çalışmalar.
7. Hafta
Romantik-Empresyonist-Çağdaş dönem eseri üzerinde deşifre ve teknik analiz çalışması
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Romantik-Empresyonist-Çağdaş dönem eseri üzerinde teknik ve müzikalite çalışması.
10. Hafta
Eserler üzerinde teknik ve nüans çalışmaları.
11. Hafta
Eserler üzerinde stil ve yorum çalışmaları.
12. Hafta
Eserler üzerinde ezber çalışmaları.
13. Hafta
Eserler üzerinde bütünlük ve yorum çalışmaları.
14. Hafta
Eserler üzerinde bütünlük ve yorum çalışmaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
(Piyano) J.S. BACH WTC I - II, J.S. BACH Partitalar, D. SCARLATTI Sonatlar, J.S. BACH Toccata&Fuga, F.F. CHOPIN Etütler, F. LISZT Etütler, W. A. MOZART Sonatlar, L. van BEETHOVEN Sonatlar, F.F. SCHUMANN Sonat, F.F. CHOPIN Sonatlar, F.F. CHOPIN Ballade'lar, S. RACHMANINOV Etude-Tablaeux, S. RACHMANINOV Moment Musıcaux, J. BRAHMS İntermezzo, F. LİSZT "Mephısto Valse", C. DEBUSSY Prelüdler, M. RAVEL Jeux D'eau, U.C. ERKİN Sonat gibi farklı dönemlerden eserler. (Gitar) (Gitar) J.S. BACH Lavta/Viyolonsel Süitleri ve Keman Sonat/Partitaları, F. SOR Sonatları, H. VİLLA-LOBOS ve L. BROUWER Etüdler, J. BREAM akımına ait besteciler'in eserleri gibi farklı dönemlerden eserler
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
2
1
2
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
2
1
2
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Uygulama
14
21
294
Toplam İş Yükü
329
Toplam İş Yükü / 30
10,96
Dersin AKTS Kredisi
11
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ