Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) çaldığı eserlere, bu eserlerin bestecilerine ve dönemlerine ait stil ve yorum ayrıntılarını bilir, bu ayrıntıları dinleyiciyle iletişim kurarak çaldığı eserler aracılığıyla sergiler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrencinin teknik kapasitesini geliştirici etüt çalışması yapması, seviyesine uygun farklı dönemlere ait eserleri icra etmesi ve bu eserlere ilişkin bilgiler edinmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Gamlarda çeşitli yay tekniği kullanmak.
2. Hafta
Barok dönem eseri üzerinde ritmik ve müzikal metin çalışmaları.
3. Hafta
Klasik dönem eseri üzerinde ritmik ve müzikal metin çalışmaları.
4. Hafta
Klasik dönem eseri üzerinde ritmik ve müzikal metin çalışmaları.
5. Hafta
Etüd üzerinde yay ve sol el teknik çalışmalar.
6. Hafta
Etüd üzerinde ritmik ve
7. Hafta
Romantik dönem eseri üzerinde ritmik ve müzikal metin çalışmaları..
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
Romantik dönem eseri üzerinde ritmik ve müzikal metin çalışmaları..
10. Hafta
Eserler üzerinde vibrato ve nüans çalışmaları.
11. Hafta
Eserler üzerinde stil ve yorum çalışmaları.
12. Hafta
Eserler üzerinde ezber çalışmaları.
13. Hafta
Eşlikli parça çalışmaları.
14. Hafta
Eserler üzerinde bütünlük ve yorum çalışmaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
KEMAN Kreutzer, P. Rode, P. Gavinies, J. Dont, P. Rovelli vb. seviyedeki etüdler L.v. Beethoven, W. A. Mozart M. Reger Süit la minör, P. Hindemith vb. seviyedeki sonatlar G. B. Viotti, M. Bruch, H. Vieuxtemps, C. Saint Saens, D. Kabalevsky, H. Wienawsky vb. bestecilerin konçertoları ve farklı dönemlerden istenilen piyanolu parçalar VİYOLA Kreutzer, Rode, Mazas, H. Sitt, J. Palaschko, F. Fiorillo vb. Seviyedeki etüdler. Bach, Weber, Enesco, Grieg, F. Bridge, M. Marais, Glinka vb bestecilerin concertino, dans ve sonatları Forsythe, Hoffmeister, Stamitz, Dittersdorf, Vanhal, Rolla, Gyula David vb. bestecilerin konçertoları ve farklı dönemlerden istenilen piyanolu parçalar VİYOLONSEL A. Pais, Dotzauer, P. Bazelaire, Popper, Piatti, Servais, Duport vb. seviyedeki etüdler Schumann, Brahms, Boccherini, Beethoven gibi bestecilerin sonatları, Elgar, Lalo, J. Haydn, (Do Majör) vb. bestecilerin konçertoları ve farklı dönemlerden istenilen piyanolu parçalar KONTRABAS
L. Montag, F. Simandl, E. Nanny vb. seviyedeki etüdler Corelli, L.v. Beethoven, L. Montag vb. seviyedeki sonatlar V. Dittersdorf, Vanhal, S. Koussevitzky vb. bestecilerin konçertoları ve farklı dönemlerden istenilen piyanolu parçalar
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
2
1
2
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
2
1
2
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Uygulama
14
15
210
Toplam İş Yükü
245
Toplam İş Yükü / 30
8,16
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ