Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Yaylı Çalgılar Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ODA MÜZİĞİ II YCL242 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 0 + 2 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Sibel Sarıcan Gündüz
Doktor Öğretim Üyesi Naciye Senem Akgöl
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Seçilen oda müziği eserini farklı enstrümanlar ile birlikte icra ederek uyum içerisinde seslendirme yeteneği kazanır.
2) Kendi partisi ile birlikte diğer enstrümanların partilerini de takip etme becerisine ulaşır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFarklı enstrümanları çalan öğrencilerin biraraya gelerek oda müziği repertuvarından seçkin eserleri birlikte uyum içerisinde icra aderek bütüncül bir yoruma ulaşması
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Oda müziği eserinin belirlenmesi ve grubun oluşturulması.
2. Hafta Belirlenen eserin 1. bölümünün deşifre edilip analitik analiz yoluyla incelenmesi.
3. Hafta 1. bölümdeki, ritmik, armonik ve melodik öğelerin incelenmesi, partilerin ana temalarının tespit edilmesi, enstrümanların birbirleriyle balans içinde olmalarının sağlanması.
4. Hafta 1. bölümün karakterini doğru hissederek bölümün bütünlüğünü sağlamak; 2. bölümün deşifre edilmesi.
5. Hafta 2. bölümdeki, ritmik, armonik ve melodik öğelerin incelenmesi
6. Hafta 2. bölümde, toplu icarada uyum ve bölümün karakterinin doğru yansıtılması.
7. Hafta 1. ve 2. bölümlerin tekrarı, bölümler arasında bütünlüğün sağlanması.
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta 3. bölümün deşifresi, analitik analiz yoluyla incelenmesi.
10. Hafta 3. bölümdeki, ritmik, armonik ve melodik öğelerin incelenmesi, partilerin ana temalarının tespit edilmesi, enstrümanların birbirleriyle balans içinde olmalarının sağlanması.
11. Hafta 3. bölümün karakterini doğru hissederek bölümün bütünlüğünün sağlanması
12. Hafta Eserin bütünlüğünün sağlanması, doğru ve etkili bir yoruma ulaşılması için ayrıntıların gözden geçirilmesi.
13. Hafta Eserin dönemin stil özellikleri çerçevesinde yorumlanması.
14. Hafta Kazanılmış bu becerilerin profesyonel yaklaşımla dinleyiciyle buluşturulması.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBarok ve Klasik dönemde bestelenmiş düetler, triolar ve kuvartet eserleri
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık212
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık212
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Danışmanla Toplantı111
Uygulama14456
Toplam İş Yükü91
Toplam İş Yükü / 303,03
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10  X  
P11   
P12   
P13   
P14   
P15   
P16   
P17   
P18  X  
P19   
P20   
P21   
P22   
P23  X  
P24   
P25