Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  Teknoloji ve Bilgi Yönetimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MAKİNE ÖĞRENMESİ TBY439 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Mehmet Güray Ünsal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Makina öğrenme alanındaki temel metodlara ilişkin bilgi sahibi olacaktır.
2) Makina öğrenme yöntemlerini kullanarak pratik problemleri modelleme ve çözme becerisi kazanacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMITemel makine öğrenmesi uygulamalarını kullanılmasını ve çıkarımların yapılmasını amaçlayan bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Temel kavramalar, Makine Öğrenmesine Giriş
2. Hafta Makine Öğrenmesi Türleri ve Performans Değerlendirme
3. Hafta Veri İçin Ön İşlemler (Önişleme)
4. Hafta Denetimli (Supervised) Öğrenme 1 (Çoklu Doğrusal Regresyon, Ridge Regresyon ve LASSO Temelli Makine Öğrenmesi)
5. Hafta Denetimli Öğrenme 2 (k-En Yakın Komşuluk)
6. Hafta Denetimli Öğrenme 3 (Destek Vektör Makineleri)
7. Hafta Denetimli Öğrenme 4 (Basit Bayes Sınıflandırıcı)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Denetimli Öğrenme 5 (İkili (Binary) Lojistik Regresyon)
10. Hafta Denetimsiz (Unsupervised) Öğrenme 1 (Temel Bileşenler Analizi)
11. Hafta Denetimsiz (Unsupervised) Öğrenme 2 K-Ortalamalar (K-Means)
12. Hafta Topluluk (Ensemble) Öğrenmesi : Rastgele Orman
13. Hafta En İyi Modelin Seçimi (K-katlı çapraz doğrulama-K-Folds Cross Validation) ve Hiper Parametre Seçimi
14. Hafta AdaBoost (Adaptive Boosting), Gradient Boosting ve XGBoost (Extreme Gradient Boosting) Yöntemleri ve Proje sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLART. Mitchell, "Machine Learning", McGraw-Hill, 1997.
C. M. Bishop, "Pattern Recognition and Machine Learning", Springer, 2007.
N. Gürsakal, Makine Öğrenmesi, Dora Yayın, 2018.
ME. Balaban, E. Kartal, Veri Madenciliği ve Makine Öğrenmesi, Çağlayan Yayıncılık, 2018.
M. Kubat, Introduction to Machine Learning, Springer, 2017.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje11212
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X  
P3    X
P4   
P5  X   X
P6   
P7   
P8    X
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14  X   X
P15    X