DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Sekizinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Serhat Çakır
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ar-Ge ve Yenilik tanımlarını bilir. 2) OECD Ar-Ge ve Yenilik türlerini bilir. 3) Ar-Ge ve Yenilik performans kriterlerini bilir. 4) Ulusal Ar-Ge ve Yenilik sistemini bilir. 5) Ar-Ge ve Yenilik öngörü kavramını açıklar. 6) Ar-Ge ve Yenilik yöntemlerini açıklar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Ulusların gelişmişlik göstergeleri arasında Ar-Ge ve Yenilik çalışmaları (yatırımlar, altyapı ve insan kaynakları) yer almaktadır. Ekonominin ekseni Ar-Ge ve Yenilik çalışmaları gerçeği artık kabul görmüş bir konudur.
Ders Ar-Ge yönetim tekniklerini OECD normları bazında incelenir. Ar-Ge ve Yenilik çalışmaları arasındaki farkların anlaşılması gerek mikro gerek makro ölçekte politikalar üretilmesi için çok önemlidir. Sadece teknoloji üretiminde olmayıp sosyal konularda da Ar-Ge ve Yenilik çalışmalarının ön planda olduğu kabul edilen bir gerçektir.
Ar-Ge ve Yenilik yöntemleri ve süreçlerin anlaşılması yapılacak yatırımların etkili olması açısından da önemlidir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş ve Temel Kavramlar | 2. Hafta | Ar-Ge Kavramı ve Çeşitleri -I | 3. Hafta | Ar-Ge Kavramı ve Çeşitleri -II | 4. Hafta | Yenilik Kavramı ve Çeşitleri | 5. Hafta | Ar-Ge Performans Göstergeleri | 6. Hafta | Yenilik Performans Göstergeleri | 7. Hafta | Bilgi Kuramı | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Bilgi Edinimi ve Korunumu | 10. Hafta | Ar-Ge ve Yenilik Stratejileri | 11. Hafta | Yatırımların Etki Analizi | 12. Hafta | Ulusal Ar-Ge ve Yenilik Sistemi | 13. Hafta | Örnek Ülkelerin Ar-Ge ve Yenilik Sitemleri | 14. Hafta | Ulusal Ar-Ge ve Yenilik Politikaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) OECD Ar-Ge ve Yenlik Kılavuzları (Frascati ve Oslo) TÜBİTAK,2005 2) Ders Notları 3) Managing Research, Development, and Innovation, RAVK. Jaın Harry C. Triandis Cynthiaw. Weıc, John Wiley & Sons, Inc, 2010 4) R&D, Innovation and Growth: Performance of the World?s Leading Technology Corporations, Alexander Gerybadze, Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2010 |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 2 | 20 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |