DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çevik yazılım geliştirme metodolojileri hakkında bilgi sahibi olurlar, 2) Çevikliğe geçmenin yararlarını ve zorluklarını öğrenirler, 3) Çevik yazılım geliştirmeyi geleneksel yazılım geliştirme modelleriyle karşılaştırabilirler, 4) Test odaklı geliştirme, standup toplantılar ve eş programlama gibi çevik uygulamaları yazılım mühendisliği uygulamalarını uygulayabilirler
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Çevik Yazılımlar, bireyi ve etkileşimi merkeze alan, dinamik ve sürekli öğrenen bir işleyişi hedefleyen yazılımlardır. Bu ders kapsamında öğrenciler, başlıca Çevik Yazılım Geliştirme metotlarını öğrenecek, çevik sistemlerin yarar ve zorluklarını öğrenerek geleneksel yazılım geliştirme modelleri ile karşılaştıracak ve çevik yazılımların uygulamalarını ele alacaklardır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş, Ders Hk. Bilgilendirme | 2. Hafta | Çevik Yazılım Mühendisliğine Giriş | 3. Hafta | Çevik Yazılım Geliştirme İlkeleri | 4. Hafta | Gereksinim Yönetimi | 5. Hafta | Çevik Proje Planlama | 6. Hafta | Scrum | 7. Hafta | Scrum | 8. Hafta | ARA SINAV HAFTASI | 9. Hafta | eXtreme Programming (XP) | 10. Hafta | Kanban | 11. Hafta | Dinamik Sistem Geliştirme Yöntemi | 12. Hafta | Çevik Mühendislik Uygulamaları | 13. Hafta | Çevik Yöntemlerin Uygulanmasındaki Zorluklar | 14. Hafta | Çevik Yöntemler ve Yazılım Süreç Çerçeveleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Essential Scrum: A Practical Guide to the Most Popular Agile Process, Kenneth S. Rubin, 2012 (ISBN-10: 0137043295, ISBN-13: 007-6092046028) Manifesto for Agile Software Development, http://www.agilemanifesto.org
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 2 | 15 | Mini-Sınav | 2 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 5 | 10 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1,5 | 21 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 23 | 23 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 5 | 10 | Kısa Sınavlar | 2 | ,5 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 141 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |