Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Veritabanı kavramları ve veritabanı yönetim sistemi yazılımı hakkında geniş bir anlayışa sahip olur. 2) Ana DBMS bileşenleri ve bunların işlevi hakkında üst düzey bir anlayışa sahip olur. 3) ER diyagram gibi kavramsal modelleme araçlarını kullanarak bir uygulamanın veri gereksinimlerini modelelyebilir ve kavramsal modele dayalı veritabanı şemaları tasarlayabilir. 4) İlişkisel bir DBMS'de tablo ve dizin oluşturma, veri ekleme / güncelleme / silme ve verileri sorgulamak için SQL komutları yazabilir. 5) İlişkisel Cebir sorguları tanımlayıp geliştirebilir. 6) İş yaşamında veritabanı kullanımına ilişkin problemleri belirleyip çözüm üretebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, veri tabanı yönetim sistemlerinin önemi, gereği, tasarlanması ve geliştirilmesi konusunda öğrencileri bilgi ve tecrübe sahibi yapmaktır. Derse Öğrencilere veritabanı kavramları ve veritabanı yönetim sistemi yazılımları hakkında bilgi verilmekte, ER diyagram gibi veri modelleme araçları tanıtılmakta, SQL ve ilişkisel cebir sorguları anlatılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kavramsal modellemeye giriş (veri, varitabanı, veritabanı yönetim sistemi, veri tabanı özellikleri, veritabanı örnekleri)
2. Hafta
Veritabanı sistemleri kavramları ve mimarisi
3. Hafta
Veritabanı modelleme: ER
4. Hafta
Veritabanı modelleme: EER
5. Hafta
İlişkisel veri modeli ve ilişkisel veritabanı kısıtları
6. Hafta
ER diyagram- ilişkisel eşleme
7. Hafta
EER diyagram-ilişkisel eşleme
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
İlişkisel cebir
10. Hafta
SQL'e giriş
11. Hafta
SQL
12. Hafta
İşlevsel bağımlılık ve normalizasyon
13. Hafta
İlişkisel veritabanı algoritmaları ve ileri bağımlılık
14. Hafta
Transactions Kavramları ve teorisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
R. Elmasri, S.B. Navathe, Fundamentals of Database Systems, 4. Baskı, Addison-Wesley, 2004. Raghu Ramakrishnan, Database Management Systems, McGraw Hill, 3. Baskı, 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum,Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2,5
2,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
25
25
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2,5
2,5
Ödevler
Proje
1
15
15
Toplam İş Yükü
149
Toplam İş Yükü / 30
4,96
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ