Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilim, Teknoloji ve Yenilik Ekonomisini analiz edebilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş. Neden ekonomist ve işletmeciler bilim, teknoloji ve yenilik okumalılar?
2. Hafta
Tarihi perspektif. Toplumları ne başarılı yenilikçiler yapar?
3. Hafta
Yenilik ve ekonomik büyüme
4. Hafta
Makroekonomik perspektif. Büyüme faktörü olarak bilim ve teknoloji. Yeniliklerin yayılımının makroekonomik etkileri.
5. Hafta
Mikroekonomik perspektif. Yenilikçi ürünler o kadar farklı mıdır?
6. Hafta
21. yüzyıl perpektifi. Yeni Ekonomi, yeni mi?
7. Hafta
Piyasa yapısı ve yenilik, Yeniliklerin yayılımı.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Yeniliklerin stratejik yönetilmesi.
10. Hafta
Yeniliklerin emek piyasası etkileri.
11. Hafta
Piyasa ve bölgesel perspektif.
12. Hafta
Firmanın tecrübesi ve perspektifi. Firma hangi ARGE stratejilerini takip
13. Hafta
Politik ekonomi ve kamu politikası perspektifi.
14. Hafta
Alternatif yenilikçilik stratejileri. Sonuçlar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Acemoglu, D. "Technical Change, Inequality, and the Labor Market." Journal of Economic Literature, 2002, 40(1), pp. 7-72.
Acemoglu, D. "Why Do New Technologies Complement Skills? Directed Technical Change and Wage Inequality." Quarterly Journal of Economics, 1998, 113(4), pp. 1055-89.
Acs, Z. J. and Audretsch, D. B. "Innovation in Large and Small Firms - an EmpiricalAnalysis." American Economic Review, 1988, 78(4), pp. 678-90.
Aghion, P. and Howitt, P. "A Model of Growth through Creative Destruction." Econometrica, 1992, 60(2), pp. 323-51.
Aghion, P. and Tirole, J. "The Management of Innovation." Quarterly Journal of Economics, 1994, 109(4), pp. 1185-209.
Aghion, P.; Bloom, N.; Blundell, R.; Griffith, R. and Howitt, P. "Competition and Innovation: An Inverted U-relationship." Quarterly Journal of Economics, 2005, 120(2), pp. 701-728.
Alexopoulos, M. "Read All about It!!! What Happens Following a Technology Shock?" American Economic Review, 2011, 101(June), pp. 1144-1179.
An introductory book that collects many case studies is Burgelman, Robert A. and Modesto A. Maidique. 1996. Strategic Management of Technology and Innovation, 2nd ed.
Arrow, K. "Economic welfare and the allocation of resources for invention." In R. Nelson (Ed): The Rate and Direction of Inventive Activity, 1962, Princeton University Press, Princeton.
Arrow, Kenneth J. 1962. "Economic Welfare and the Allocation of Resources for Invention," in R.R. Nelson ed. The Rate and Direction of Inventive Activity: Economic and Social Factors. Princeton, NJ: Princeton University Press
Arthur, B. "Competing Technologies, Increasing Returns, and Lock-In by Historical Events." Economic Journal, 1989, 99(394), pp. 116-131.
Ashraf, Q. and Galor, O. "Dynamics and Stagnation in the Malthusian Epoch." American Economic Review, 2011, 101(August), pp. 2003-2041
Audretsch, D. B. and Feldman, M. P. "R&D Spillovers and the Geography of Innovation and Production." American Economic Review, 1996, 86(3), pp. 630-40.
Autor, D. H.; Katz, L. F. and Krueger, A. B. "Computing Inequality: Have Computers Changed the Labor Market?" Quarterly Journal of Economics, 1998, 113(4), pp. 1169-213.
Baumol, W. The Free Market Innovation Machine - Analyzing the Growth Miracle of Capitalism, 2002, Princeton University Press, ch. 1.
Berman, E.; Bound, J. and Machin, S. "Implications of Skill-Biased Technological Change: International Evidence." Quarterly Journal of Economics, 1998, 113(4), pp. 1245-79.
Besen, S. M. and Farrell, J. "Choosing How to Compete - Strategies and Tactics in Standardization." Journal of Economic Perspectives, 1994, 8(2), pp. 117-31.
Black, S. and Spitz-Oener, A. "Explaining Women's Success: Technological Change and the Skill Content of Women's Work." Review of Economics and Statistics, 2010, 92(1), pp. 187-194.
Bound, J. and Johnson, G. "Changes in the Structure of Wages in the 1980s - an Evaluation of Alternative Explanations." American Economic Review, 1992, 82(3), pp. 371-92.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Mini-Sınav
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ