Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Popüler Müzik Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DOĞAÇLAMA II YPM450 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 0 + 1 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Meriç Çalışan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Caz, Blues ve Popüler müzik türlerinde var olan temayı armonik sıralanış ve gidişe uygun olarak çeşitleme, değiştirme ve yeniden yaratma becerisi kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMICaz, Blues ve Popüler müzik türlerinde temalar yaratarak melodiye dayalı olmaksızın özgün melodi söyleyebilme becerisini kazandırmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Beşliler halkası, beşliler halkası üzerinden diyatonik akorların duyumu tanımlanması ve alıştırmaları.
2. Hafta II-V akor kalıbı üstüne çalışmalar, Caz standartları içinde II-V analizleri ve melodi kalıplari.
3. Hafta Beşliler halkası üstünden II-V akor kalıbı ve doğaçlama çalışmaları.
4. Hafta "Rhythm Changes" şarkı formunun analizi, ve bu form üstüne doğaçlama yapmanın yolları ve alıştırmaları.
5. Hafta "Rhythm Changes" formunun üstünde dörder, sekizer ölçü paylaşarak ikiden fazla kişinin birlikte doğaçlaması.
6. Hafta Caz Standart'larının armonik analizi, bu analizlere göre doğaçlarken doğru gamı ve notaları seçmenin yolları.
7. Hafta AB formundaki Caz Standart'ları üzerinde doğaçlama.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta AABA formundaki Caz Standart'ları üzerinde doğaçlama
10. Hafta Transkripsiyon: solo transkripsiyonları yapmanın önemi, yararı ve yolları. Hazır transkripsiyonlardan örenekleri analiz etme ve dinleme.
11. Hafta Modal doğaçalama: modlar, modal şarkılar ve modal şarkıların üzerine doğaçlama.
12. Hafta A Capella grup doğaçlama, doğaçlarken grup yönetimi ve tarz seçimleri.
13. Hafta Tonik ya da dominant pedal üstüne doğaçlama, eşliksiz serbest doğaçlama.
14. Hafta Öğreci projelerinin sunumu.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDeveloping a Jazz Language (Jerry Bergonzi), Scat! Vocal Improvisation Techniques (Bob Stoloff), Complete Method for Improvisation (Jerry Coker), Blues Scattitudes ( Bob Stoloff), Jazz Improvisation (Tonal and Rhythmic Principals (John Mehegan)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,uygulama/pratik
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6  X
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17