Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Caz, Blues ve Popüler müzik türlerinde var olan temayı armonik sıralanış ve gidişe uygun olarak çeşitleme, değiştirme ve yeniden yaratma becerisi kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Caz, Blues ve Popüler müzik türlerinde temalar yaratarak melodiye dayalı olmaksızın özgün melodi söyleyebilme becerisini kazandırmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Doğaçlama nedir, doğaçlamanın Caz'daki yeri ve önemi, enstrumental ve vokal doğaçlama arasındaki farklar.
2. Hafta
Scat dilinin analizi, sıkça kullanılan scat hece kalıpları, ritmik Scat etütleri, "swing hissi"ni dahil edebilme.
3. Hafta
Doğaçlamadan önce yapılması gerekenler, parça analizi, form analizi.
4. Hafta
Geleneksel diyatonik kalıplar, sekizIik ve onaltılık nota alıştırmaları ve varyasyonları.
5. Hafta
Üçlemeler, üçleme alıştırmaları, majör ve pentatonik gamlar, pentatonik gam alıştırmalar.
6. Hafta
Sekiz, oniki ve onaltı ölçülük Blues formları, Blues gamı.
7. Hafta
Blues ve pentatonik gamlarınin Blues formları üstünde uygulaması.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Melodik süslemeler: melodiyi bir dogaçlamaya dönüştürmenin yolları.
10. Hafta
Geleneksel AAB Blues sözleri ve bunları kullanarak oniki ölçülük Blues formu üzerine doğaçlama.
11. Hafta
Ritmik açıdan düşünülmesi gerekenler: hece artikülasyonu, sesli harfler, vurgular.
12. Hafta
Melodik açıdan düşünülmesi gerekenler: cümle yapısı, akor sesleri, yaklaşma notaları ve hedef notaları.
13. Hafta
Oniki ölçülük Blues kalıbında geleneksel AAB sözlerini kullanarak doğaçlama melodi, yazılı solo ve dogaçlama soloyu birleştirme.
14. Hafta
Öğreci projelerinin sunumu.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Developing a Jazz Language (Jerry Bergonzi), Scat! Vocal Improvisation Techniques (Bob Stoloff), Complete Method for Improvisation (Jerry Coker), Blues Scattitudes ( Bob Stoloff), Jazz Improvisation (Tonal and Rhythmic Principals (John Mehegan)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,uygulama/pratik
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
7
2
14
Final Sınavına Hazırlık
1
1
1
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
1
1
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Uygulama
7
2
14
Toplam İş Yükü
61
Toplam İş Yükü / 30
2,03
Dersin AKTS Kredisi
2
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ