Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Popüler Müzik Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DOĞAÇLAMA I YPM449 Yedinci Yarıyıl (Güz) 0 + 1 2

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS2
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Caz, Blues ve Popüler müzik türlerinde var olan temayı armonik sıralanış ve gidişe uygun olarak çeşitleme, değiştirme ve yeniden yaratma becerisi kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMICaz, Blues ve Popüler müzik türlerinde temalar yaratarak melodiye dayalı olmaksızın özgün melodi söyleyebilme becerisini kazandırmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Doğaçlama nedir, doğaçlamanın Caz'daki yeri ve önemi, enstrumental ve vokal doğaçlama arasındaki farklar.
2. Hafta Scat dilinin analizi, sıkça kullanılan scat hece kalıpları, ritmik Scat etütleri, "swing hissi"ni dahil edebilme.
3. Hafta Doğaçlamadan önce yapılması gerekenler, parça analizi, form analizi.
4. Hafta Geleneksel diyatonik kalıplar, sekizIik ve onaltılık nota alıştırmaları ve varyasyonları.
5. Hafta Üçlemeler, üçleme alıştırmaları, majör ve pentatonik gamlar, pentatonik gam alıştırmalar.
6. Hafta Sekiz, oniki ve onaltı ölçülük Blues formları, Blues gamı.
7. Hafta Blues ve pentatonik gamlarınin Blues formları üstünde uygulaması.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Melodik süslemeler: melodiyi bir dogaçlamaya dönüştürmenin yolları.
10. Hafta Geleneksel AAB Blues sözleri ve bunları kullanarak oniki ölçülük Blues formu üzerine doğaçlama.
11. Hafta Ritmik açıdan düşünülmesi gerekenler: hece artikülasyonu, sesli harfler, vurgular.
12. Hafta Melodik açıdan düşünülmesi gerekenler: cümle yapısı, akor sesleri, yaklaşma notaları ve hedef notaları.
13. Hafta Oniki ölçülük Blues kalıbında geleneksel AAB sözlerini kullanarak doğaçlama melodi, yazılı solo ve dogaçlama soloyu birleştirme.
14. Hafta Öğreci projelerinin sunumu.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDeveloping a Jazz Language (Jerry Bergonzi), Scat! Vocal Improvisation Techniques (Bob Stoloff), Complete Method for Improvisation (Jerry Coker), Blues Scattitudes ( Bob Stoloff), Jazz Improvisation (Tonal and Rhythmic Principals (John Mehegan)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,uygulama/pratik
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi7214
Final Sınavına Hazırlık111
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık111
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Danışmanla Toplantı111
Uygulama7214
Toplam İş Yükü61
Toplam İş Yükü / 302,03
Dersin AKTS Kredisi2
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6  X
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17