Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Popüler Müzik Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
CAZ VE POP. MÜZ. TARİHİ YMZ444 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Meriç Çalışan
Öğretim Görevlisi Leyla Sürücüoğlu Dinçer
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Caz'ın doğuşunu, gelişmesini ve dönemleri bilir, her dönemin kendine has özelliklerini, enstrümanlarını ve müzisyenleri bilir, armonik yapılarını ve popüler formlarını tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMICaz müziğinin ortaya çıkışı ve gelişimi sürecini öğretmek, bu müzigin dönemlerini üslup ve önemli sanatcilariyla tanıtmak..
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Caz müziğine giriş, "caz" sözcüğün kökeni. Caz müziğinın temel özellikleri.
2. Hafta Tarla İşçi Şarkıları, hapishane şarkıları, Gospel, Spiritual, Blues.
3. Hafta Blues'un Caz üzerindeki etkileri. Caz'ın kökenleri, Ragtime, Stride.
4. Hafta Erken Caz dönemi: 1930'lardan önce New Orleans Kombo Caz, Dixieland, Chigago okulu.
5. Hafta Dixieland'den Swing'e: müziği dönüştüren unsurlar. "Swing" hissinin doğuşu, enstrümantasyon.
6. Hafta Swing dönemi: 1930'ların başından 1940'ların sonuna kadar. Big Bandler ve bando liderleri.
7. Hafta Öğrenci projelerinin sunumu.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Bebop dönemi: 1940'ların başından 1950'lerin ortasında kadar.
10. Hafta Cool Caz, Hard Bop, 1950'lerin Batı Yakası Stili
11. Hafta Free Caz
12. Hafta Doğaçlama: dönemden döneme doğaçlamadaki değişimlerin analizi.
13. Hafta Caz, Rock ve Amerikan Popüler müziğinde yirmi yıl: 1960'ların ortasından 1980'lerin ortasında kadar. Caz, Rock ve Funk'ı ayıran özellikler. Füzyon.
14. Hafta Öğrenci projelerinin sunumu.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJazz Styles: History and Analysis (Mark C. Gridley) Caz Kitabı: Ragtimedan Fusion ve Sonrasına (Joachim E. Berendt) Jazz Anecdotes (Bill Crow)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Danışmanla Toplantı111
Uygulama14114
Toplam İş Yükü84
Toplam İş Yükü / 302,8
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4  X
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17