Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Opera Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAHNE IV YOP452 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 0 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) sahne eserlerindeki rollerini, teknik, müzikalite, performans ve karakter yönünden ifadelendirmeyi öğrenir, oynadıkları rollerle bütünleşip kişisel katkılarıyla birlikte, opera sanatının gereklerini yerine getirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğrenciye, sahne üzerinde oynayacağı rollerde sesine, bedenine, hareketlerine, müzik ve konuyla ilgili hakimiyet sağlaması öğretilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Denge, beden ısıtma ve yürüme alıştırmaları
2. Hafta Barok ve Klasik Dönem aryalarının opera sanatına uygun olarak oynanması
3. Hafta Barok ve Klasik Dönem aryalarının opera sanatına uygun olarak oynanması
4. Hafta Barok ve Klasik Dönem aryalarının opera sanatına uygun olarak oynanması
5. Hafta Klasik ve Romantik Döneme ait aryalar,
6. Hafta Klasik ve Romantik Döneme ait aryalar,
7. Hafta Klasik ve Romantik Döneme ait aryalar,
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Klasik, Romantik ve Geç Romantik Döneme ait arya,düet ve terzetlerin oyunculuk açısından çalıştırılması
10. Hafta Klasik, Romantik ve Geç Romantik Döneme ait arya,düet ve terzetlerin oyunculuk açısından çalıştırılması
11. Hafta Klasik, Romantik ve Geç Romantik Döneme ait arya,düet,terzet,kuvartet, kentetlerin aksesuvar kullanımı ile oyunculuk ve sahneleme açısından çalıştırılması
12. Hafta Klasik, Romantik ve Geç Romantik Döneme ait arya,düet,terzet,kuvartet, kentetlerin aksesuvar kullanımı ile oyunculuk ve sahneleme açısından çalıştırılması
13. Hafta Klasik, Romantik ve Geç Romantik Döneme ait arya,düet,terzet,kuvartet, kentetlerin, oyunculuk ve sahneleme açısından, dramatik aksiyon boyutuyla irdelenmesi
14. Hafta Klasik, Romantik ve Geç Romantik Döneme ait arya,düet,terzet,kuvartet, kentetlerin, oyunculuk ve sahneleme açısından, dramatik aksiyon boyutuyla irdelenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBarok, Klasik, Romantik, Geç Romantik dönem opera eserleri
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Uygulama/Pratik140
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Danışmanla Toplantı111
Uygulama12224
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9  X
P10 
P11  X
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17