Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Opera Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FÜG II DKS454 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Fazlı Orhun Orhon
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) verilen bir tema ile füg yazabilir ve literatürden seçilen bir fügü analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, füg sanatını teknik açıdan anlatarak öğrencinin füg yazabilme ve analiz edebilme yetilerini geliştirmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta "Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin anlatılması. Stretto bölmesi yazma tekniklerinin hatırlatılması."
2. Hafta "Gelişme bölmesinde kullanılan temel modülasyon teknikleri."
3. Hafta "Gelişme bölmesinde kullanılan temel modülasyon teknikleri."
4. Hafta "Karşı-gelişme (counterexposition) bölmesi."
5. Hafta "Karşı-gelişme (counterexposition) bölmesi."
6. Hafta "Gelişme/karşı-gelişme bölmelerindeki aramüziği (episode) bölmeleri."
7. Hafta "Gelişme bölmesinde uygulanabilecek temel stratejiler."
8. Hafta "Gelişme bölmesinde uygulanabilecek temel stratejiler.Dönem içi ödev konularının belirlenmesi: Öğrencinin kendisine sunulan temalar (konu) arasından seçtiği bir tema ile gelişme bölmesinin sonuna kadar bir füg yazması."
9. Hafta "Pedal noktası, sonlanma (codetta) ve aramüziği (episode) bölmeleri."
10. Hafta "Pedal noktası, sonlanma (codetta) ve aramüziği (episode) bölmeleri."
11. Hafta "DÖNEM İÇİ ÖDEVLERİN SUNUMU"
12. Hafta "Armonik dil ve armoninin füg yazımında ele alınış şekli.Final ödevi konularının belirlenmesi: 3 tema arasından seçilecek bir tema ile tamamlanmış bir füg yazılması."
13. Hafta "Armonik dil ve armoninin füg yazımında ele alınış şekli."
14. Hafta "Armonik dil ve armoninin füg yazımında ele alınış şekli."
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Foundation Studies in Fugue, Hugo Norden.Counterpoint in Composition. Salzer, Felix; Schachter, Carl. Columbia Univ. Pres., 1989."
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12112
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü92
Toplam İş Yükü / 303,06
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5  X
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17