Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Opera Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODAL VE MAKAMSAL ARMONİ I DKS449 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çeşitli mod ve makamları tanır ve analiz eder.
2) Mod ve makamlara ilişkin armonik kuruluş ve bağlatıları çözümleyerek uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÇeşitli mod ve makamlardaki armonik yaklaşımların öğretilmesi ve uygulanması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Modal ve Makamsal Armoni'ye giriş, mod ve makam kavramları.
2. Hafta Makamsal armonide kullanılacak olan aralık ve akorların tanımları, diyatonik modlar-akorlar ve semboller.
3. Hafta Dorian modu, Hüseyni-Gülizar ezgi çekirdeği/deseni, analiz, akor kuruluşları, bağlanışlar.
4. Hafta Uşşak, Uşşak-Huzi, Nevruz ezgi çekirdekleri, akor kuruluşları, bağlanışlar.
5. Hafta Dorian modu, Hüseyni ve Gülizar makamlarında armoni uygulamaları.
6. Hafta Hicaz ezgi çekirdeği, Zirgüle perdesi, analiz, akor kuruluşları, bağlanışlar.
7. Hafta Diyatonik modların özellikleri. Altere-diyatonik modlar. Hicaz ve Zirgüle ezgi çekirdeği armoni uygulamaları.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Hüseyni ve Karcığar ezgi çekirdeği, analiz, akor kuruluşları, bağlanışlar.
10. Hafta Lydian modu, analiz, akor kuruluşları, bağlanışlar.
11. Hafta Phrygian modu, Kürdi ezgi çekirdeği, Acem-Kürdi, analiz, akor kuruluşları, bağlanışlar.
12. Hafta Saba ezgi çekirdeği, analiz, akor kuruluşları. Kürdi ezgi çekirdeğinde uygulamalar.
13. Hafta Saba, Saba-Zemzeme ezgi çekirdeği, akor kuruluşları, uygulamalar. Hicaz ve Saba ezgi çekirdeği bağlanışları.
14. Hafta Çeşitli modlarda ve çeşitli makam ezgi çekirdeklerinde uygulamalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Kemal İlerici.
Makamsal Armoni Ders Notları, M.Ertuğrul Bayraktarkatal.
Ezgisel Kodların Belirlediği Bir Sistem Olarak Makam Kavramı: Hüseyni Makamının İncelenmesi,
M.Ertuğrul Bayraktarkatal, Okan M Öztürk.
Türk Müzik Yaşamında Kemal İlerici, M.Ertuğrul Bayraktarkatal, Erdinç Yalınkılıç.
Makamın Yapıtaşı, M.Ertuğrul Bayraktarkatal, Cenk Güray.
Modal Jazz 1,2 Ron Miller.
Modal Jazz, Bill Dobbins.
The Jazz Chord and Scale Handbook, Gary Keller.
Akkord Lexikon, Harald Banter.
Standdardized Chord Symbol Notation, Carl Brant and Clinton Roemer.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12112
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü92
Toplam İş Yükü / 303,06
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14   
P15   
P16   
P17  X