Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Opera Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
CAZ MÜZİĞİ DKS444 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Caz müziğinin yapısını, genel kurallarını, özelliklerini ve dönemlerini bilir, her dönemin önemli müzisyenlerini ve karakteristik özelliklerini tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMICaz müziğinin özellikleri, yapısı ve önemli müzisyenlerini öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta "Caz" kelimesinin anlamı, Caz müziğinin kökeni, oluşmasına sebep olan dış tesirler; Caz müzisyenini tanımlama.
2. Hafta Caz müziğinin temel unsurları, Caz müziğinde tempo, vuruşler, ritim, senkop, "swing" hissi ve doğaçlama.
3. Hafta Blues, Ragtime, Boogie Woogie, New Orleans ve Dixieland: kullanılan formlar, kalıplar, enstrumentasyon ve önemli müzisyenleri.
4. Hafta Caz müziğinde notasyon: Lead Sheet, Chart ve Sheet music arasindaki farklar, Chart'ları okuma ve analiz etme teknikleri, solo takibi ve düzenleme.
5. Hafta Caz müziğinde kullanılan temel akorlar ve akor kalıpları, dominantın rolleri ve II-V akor kalıbı.
6. Hafta Caz müziğinin formları: oniki ölçu Blues formu, otuziki ölçü Caz formları, modal formlar ve başka formları saptamanın yolları.
7. Hafta Öğrenci projelerinin sunumu.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Doğaçlama: doğuşu ve gelişimi, doğaçlayanın sahip olduğu beceriler, doğaçlama dinlerken dikkat edilmesi gereken unsurlar. Doğaçlamada formun etkisi.
10. Hafta Enstrumanların evrimi: dönemden döneme enstrumanlar, gruplarda ve orkestralardaki değişen görevleri, doğaçlamaya başladıktan sonra gelişen ve değişen rolleri.
11. Hafta Swing döneminde kullanılan formlar, kalıplar, düzenlemeler, doğaçlamalar ve önemli müzisyenleri.
12. Hafta Bebop, Cool Jazz ve Hardbop dönemlerinde kullanılan formlar, kalıplar, düzenlemeler, doğaçlamalar ve önemli müzisyenleri.
13. Hafta 1960'lardan günümüze Caz müziğindeki değişimler, diğer müzik tarzlarıyla birleşmenin sonucu ortaya çıkan yeni tarzlar, yeni tarzların önemli isimleri.
14. Hafta Öğrenci projelerinin sunumu.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCazın İçinden (Cüneyt Sermet), Jazz Styles: History and Analysis (Mark C. Gridley) Caz Kitabı: Ragtime'dan Fusion ve Sonrasına (Joachim E. Berendt) Jazz Anecdotes (Bill Crow)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü81
Toplam İş Yükü / 302,7
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15  X
P16  X
P17