Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Caz müziğine ilişkin temel terminoloji ve simgeleri, akor kuruluşlarını ve bağlanışlarını öğrenerek caz müziği parçalarını analiz edebilir. 2) Bir parçanın armonizasyonunu gerçekleştirebilir ve uygulayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Caz müziği armonisinin kuramsal ve uygulamalı olarak öğrenilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Slash akorlar.
2. Hafta
Sekvensler, dizi egzersizleri, sekvens uygulamaları, caz literatüründen örnekler.
3. Hafta
Üç sesli akorlarla doğaçlamalar, üç sesli akor kalıpları üzerine çalışmalar.
4. Hafta
7li akorlarla sekvensler, tüm tonlarda uygulamalar.
5. Hafta
Bebop dizisi, Bebop Dominant, Dorian.
6. Hafta
Bebop Majör, Melodik minör dizileri ve Bebop scale-licks.
7. Hafta
Outside çalmak, sekvensler, yarım ton ve triton hareketler, Kromatik dizi.
8. Hafta
Ara Sınav.
9. Hafta
Pentatonik Diziler. Modlar ve minör pentatonik dizi. Pentatonik dizilerde I-IV-V dereceleri üzerinde II-V-I akor bağlanışları. Pentatonik dizilerde avoid-ton.
10. Hafta
II. Derecede Pentatonik dizi üzerine M7li akor. IV. Derecede Pentatonik dizi üzerine melodik minör akorları. In-sen ve diğer beş sesli diziler.
11. Hafta
Blues, Blues dizisi, Blues akor kalıpları, Blues?un özel biçimleri. Minör Pentatonik ve Blues dizisi.
12. Hafta
Yeniden-armonilemenin temelleri, V den II-V e, Triton değişimleri.
13. Hafta
Minör akorları, V. derece akorunu yeniden-armonilemek. VI dan V e, I. Derece akorunun yeniden armonilenmesi.
14. Hafta
Lydian akor ve Lidyen Artık akor, I.derece akordan yarım ses yukarıya hareket. I. Derecede slash akorları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Jazz Harmony, Mark Levine. Harmony 1, 2, 3, Barrie Nettles. Harmony 4, Alex Ulanowsky. Modal Jazz 1,2 Ron Miller. Modal Jazz, Bill Dobbins. The Jazz Chord and Scale Handbook, Gary Keller. The Lydian Chromatic Concept of Total Organization for Improvisation, George Russell. Contemporary Styles, John Mehegan. Akkord Lexikon, Harald Banter. Standdardized Chord Symbol Notation, Carl Brant and Clinton Roemer.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
12
1
12
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
92
Toplam İş Yükü / 30
3,06
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ