Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Opera Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
CAZ MÜZİĞİ ARMONİSİ II DKS358 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Caz müziğine ilişkin temel terminoloji ve simgeleri, akor kuruluşlarını ve bağlanışlarını öğrenerek caz müziği parçalarını analiz edebilir.
2) Bir parçanın armonizasyonunu gerçekleştirebilir ve uygulayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMICaz müziği armonisinin kuramsal ve uygulamalı olarak öğrenilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Slash akorlar.
2. Hafta Sekvensler, dizi egzersizleri, sekvens uygulamaları, caz literatüründen örnekler.
3. Hafta Üç sesli akorlarla doğaçlamalar, üç sesli akor kalıpları üzerine çalışmalar.
4. Hafta 7li akorlarla sekvensler, tüm tonlarda uygulamalar.
5. Hafta Bebop dizisi, Bebop Dominant, Dorian.
6. Hafta Bebop Majör, Melodik minör dizileri ve Bebop scale-licks.
7. Hafta Outside çalmak, sekvensler, yarım ton ve triton hareketler, Kromatik dizi.
8. Hafta Ara Sınav.
9. Hafta Pentatonik Diziler. Modlar ve minör pentatonik dizi. Pentatonik dizilerde I-IV-V dereceleri üzerinde II-V-I akor bağlanışları. Pentatonik dizilerde avoid-ton.
10. Hafta II. Derecede Pentatonik dizi üzerine M7li akor. IV. Derecede Pentatonik dizi üzerine melodik minör akorları. In-sen ve diğer beş sesli diziler.
11. Hafta Blues, Blues dizisi, Blues akor kalıpları, Blues?un özel biçimleri. Minör Pentatonik ve Blues dizisi.
12. Hafta Yeniden-armonilemenin temelleri, V den II-V e, Triton değişimleri.
13. Hafta Minör akorları, V. derece akorunu yeniden-armonilemek. VI dan V e, I. Derece akorunun yeniden armonilenmesi.
14. Hafta Lydian akor ve Lidyen Artık akor, I.derece akordan yarım ses yukarıya hareket. I. Derecede slash akorları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJazz Harmony, Mark Levine.
Harmony 1, 2, 3, Barrie Nettles.
Harmony 4, Alex Ulanowsky.
Modal Jazz 1,2 Ron Miller.
Modal Jazz, Bill Dobbins.
The Jazz Chord and Scale Handbook, Gary Keller.
The Lydian Chromatic Concept of Total Organization for Improvisation, George Russell.
Contemporary Styles, John Mehegan.
Akkord Lexikon, Harald Banter.
Standdardized Chord Symbol Notation, Carl Brant and Clinton Roemer.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12112
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü92
Toplam İş Yükü / 303,06
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14   
P15   
P16   
P17  X