Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrencilerin Sanat felsefesi ve müzik felsefesi alanında var olan gelişmeleri ve kuramsal bilgiyi öğrenmesi hedeflenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Sanat ve Müzik felsefesi kuramlarının genel tarihi ve gelişimleri ele alınır. Felsefi olarak Sanat kuramlarının gelişimleri, uygulamalı ve kuramsal etkileri müzik ve müzik felsefesi bağlamında ele alınır. Bu amaçla bu derste ortaya çıkan müzik felsefesi ve sanat kuramlarının batı-doğu; klasik ve modern ölçekte incelemesi yapılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sanat Felsefesi Giriş - Temel Kavramlar
2. Hafta
Sanat felsefesi ve estetik temel kavramlar.
3. Hafta
Müzik Felsefesi analiz , ?Kuram ? Metod - Uygulama? Klasik-Grek
4. Hafta
Müzik Felsefesi, Kuramlarına Giriş: Çin - Hint
5. Hafta
Platon, Aristoteles Sanat Felsefesi Kuramlar.
6. Hafta
17. yy. Aydınlanma: Kant
7. Hafta
Müzik Felsefesi Kuramlar: Schopenhauer-Hegel: Romantik felsefe- Romantik müzik
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Nietzsche-Beethoven, Wagner
10. Hafta
Marx - Frankfurt Okulu - Adorno Müzik Felsefesi
11. Hafta
İslam Sanat Felsefesi - Müzik Estetiği
12. Hafta
Heidegger - Schoenberg
13. Hafta
Post Modernizm - Post Yapısalcılık, Modern Müzik Felsefesi
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Adorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991 Bozkurt N., Estetik Kuram Ara yay. İstambul 1992 Arnheim Rudolf, New Essays on the Psychology of Art, California Press, USA 1986 Ching, F. D. K.; Architecture: Form-Space and Order, Van Nostrand Reinhold, New York, 1996 Gabbar K. Glen, Psikiyatri ve Sinema (çev.Yusuf Eradam) Okuyan Us Yay. İstanbul 2001 Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996. Freud S., Sanat ve Sanatçılar Üzerine, (çev. Kamuran Şipal) Bozak Yay. 1979 İstanbul
Tunalı İ., Estetik, Remzi kitabevi, İstanbul 10 Baskı 2007 Fischer J. Sosyoloji Nedir ? (Çev. Nilgün Çelebi) Atilla kitabevi, 1996, Ankara Haug W.F. Meta Estetiğinin Kritiği, (Çev. Metin Toprak) Felsefe Logos, 2008, İstanbul Norberg-Schulz, C.; Genius Loci, Towards a Phenomenology of Architecture, Venzer Gerhard, Deliler ve Dahiler, (çev. Gürsel Aytaç) Omnia, İstanbul, 2010
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
81
Toplam İş Yükü / 30
2,7
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ