Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Opera Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMEL KOMPOZİSYON I DKS247 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tek bir müzikal fikirden türeyen kontrast fikir türetilir. İkili ya da üçlü gibi küçük ölçekli oda müzikleri bestelenir. Öğrenci en az beş dakika süreli olan parçalardan oluşan bir dosya hazırlar. Final sınavında bir jüri önünde müziklerini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders bestecilik temellerinde karşıt fikir ile bir bütün yaratmayı, kontrast ile kurguyu ve bu çerçevede basit uygulamalar yapmayı içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Müzikte nabız, basit ve bileşik ritimler
2. Hafta Ritim kalıpları, poliritim
3. Hafta Ritim kalıpları, poliritim
4. Hafta Eş zamanlılık; doku; heterofoni, polifoni, homofoni
5. Hafta Repertuvar örnekleri, ortaçağ-rönesans polifonisi temelleri
6. Hafta Repertuvar örnekleri; barok polifonik üslupları temelleri
7. Hafta Repertuvar örnekleri; ritim kalıpları, Stravinsky
8. Hafta Kompozisyon projesi ve repertuvar analizleri,
9. Hafta Kompozisyon projesi ve repertuvar analizleri,
10. Hafta Kompozisyon projesi ve repertuvar analizleri,
11. Hafta Sunulacak kompozisyonların kontrolleri
12. Hafta Sunulacak kompozisyonların kontrolleri ve icrası
13. Hafta Sınav dosyası hazırlığı
14. Hafta Jüri önünde müziklerin sunumu ve analizi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARThe contemporary violin : extended performance techniques, Strange, Patricia, 2001, University of California Press
New directions for clarinet, Rehfeldt, Phillip, 1994, The Scarecrow Press, Inc.
Extended Techniques for the Horn : A Practical Handbook for Students, Performers and Composers, Hill, Douglas, 2010, Warner Bros. Publications
Music notation in the twentieth century : a practical guidebook, Stone, Kurt, 1980, W. W. Norton & Company, Inc.
Music notation : a manual of modern practice, Read, Gardner, 1979, Taplinger Pub. Co.
20th-century microtonal notation, Read, Gardner, 1990, Greenwood Press
Second String Quartet in F-Sharp Minor, Op. 10 : Authoritative Score, Background and Analysis, Comme, Neff, Severine; Schoenberg, Arnold; Chorley, Grant, 2005, W. W. Norton & Company, Inc.
Lyrische Suite : für Streichquartett, Berg, Alban, 1955, Universal Edition
Style and idea in the Lyric suite of Alban Berg, Perle, George, 2001, Pendragon Press
Aventures : for three Singers and Seven Instrumentalists : Study Score, Ligeti, György, 1992, Edition Peters
Nouvelles Aventures : for three Singers and Seven Instrumentalists : Study Score, Ligeti, György, 1994, Edition Peters
Fourth String Quartet, Ferneyhough, Brian, 1990, Edition Peters
Trio for piano, violin and horn (or cello or viola) : E Flat Major, Brahms, Johannes, Edition Peters
Trio for Violin, Horn and Piano, Ligeti, György, 2001, Schott
Vox balaenae : for three masked players : electric flute, electric cello, electric piano, Crumb, George, 1972, Edition Peters
Eleven echoes of autumn, 1965 (Echoes 1) [for] violin, alto flute, clarinet, and piano, Crumb, George, 1972, Edition Peters
Allegro sostenuto : for clarinet/bass clarinet, violoncello and piano, Lachenmann, Helmut, 2003, Breitkopf & Hartel
Schattenblatter : fur Bassklarinette, Violoncello und Klavier, Huber, Klaus, 1975, Ricordi
Modern Music and After, Griffiths, Paul, 2011/3rd, Oxford University Press
A History of Western Music, Burkholder, Grout, Palisca, WW Norton & co., 2019
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Diğer,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev710
Proje330
Diğer210
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12112
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü92
Toplam İş Yükü / 303,06
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5  X
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17  X