Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrencilerin Sanat felsefesi alanında var olan gelişmeleri ve kuramsal bilgiyi öğrenmesi hedeflenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Sanat felsefesi kuramlarının genel tarihi ve gelişimleri ele alınır. Felsefi olarak Sanat kuramlarının gelişimleri, uygulamalı ve kuramsal etkileri ele alınır. Bu amaçla bu derste ortaya çıkan felsefi sanat kuramlarının batı-doğu; klasik ve modern ölçekte incelemesi yapılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sanat Felsefesi Giriş.
2. Hafta
Sanat Felsefesi temel kavramlar.
3. Hafta
Sanat Felsefesi analiz , ?kuram ?metod-uygulama? Klasik Grek estetiği giriş.
4. Hafta
Sanat Felsefesi, Kuramlarına Giriş, Platon, Aristoteles
5. Hafta
Sanat Felsefesi kuramlar. Ortaçağ Sanat felsefesi
6. Hafta
Rönesans Sanat Felsefesi, 17. Yy. Aydınlanma
7. Hafta
Sanat Felsefesi Kuramlar: Kant-Schopenhauer
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Hegel-Nietzsche-Marx
10. Hafta
Frankfurt Okulu-Adorno
11. Hafta
Uzakdoğu ve İslam Sanat Felsefesi
12. Hafta
Heidegger
13. Hafta
Post Modernizm- Post Yapısalcılık
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kaynaklar: Sanat Felsefesi ilgili bütün kitaplar, alanı besleyen bütün filmler, reklamlar, afişler, yapılmış araştırma ve anketler ve bilimsel yayınlar dersin kaynağı olarak önem taşımaktadır.
KAYNAKÇA: Adorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991 Bozkurt N.,Estetik Kuram Ara yay. İstambul 1992 Tunalı İ., Estetik, Remzi kitabevi, İstanbul 10 Baskı 2007 Crane D., Moda ve Gündemleri, (Çev. Özge Çelik) Ayrıntı Yay. 2000 İstanbul Davıs F., Moda Kültür ve Kimlik, (Çev. Özden Arıkan) Yapı Kredi Yay. 1997, İstanbul Fischer J. Sosyoloji Nedir ? (Çev. Nilgün Çelebi) Atilla kitabevi, 1996, Ankara Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996. Haug W.F. Meta Estetiğinin Kritiği, (Çev. Metin Toprak) Felsefe Logos, 2008, İstanbul Ülger Emir H., G.Simmel?de sınıfsal farklılığın nesnelleştiği bir alan: Moda felsefesi?, Felsefe Dünyası, Sayı 59, 2014/1
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
81
Toplam İş Yükü / 30
2,7
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ