Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Opera Şarkıcılığı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MÜZİK KÜLTÜRÜ DKS143 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Müziğin toplumsal bir kültürün ürünü olarak ortaya çıktığını, farklı kültürlerin farklı müziklere sahip olduklarını ve bu müziklerin farklı zaman dilimlerinde değişim gösterdiği süreçlere hakim olurlar.
2) Müzik kültürlerinin toplumsal ilişkiler bağlamında birbirleri ile etkileşimde bulunma süreçlerini incelerler ve bu süreçlerin sonucunda ortaya çıkan bütüncül bir düşünceye ulaşırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı "müzik kültürü" kavramı ve kapsamı hakkında bilgi kazanılmasını sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Temel kavramlar: müzik, kültür ve müzik kültürü.
2. Hafta Müzik ve kökenine ilişkin inanışlar.
3. Hafta Müziği öğrenmek-aktarmak: kültürel süreçler.
4. Hafta Müzik kültürü modeli: etkileme-icra-topluluk-bellek/geçmiş.
5. Hafta Müzik kültüründe başlıca bileşenler.
6. Hafta Müziğin sosyal organizasyonu: müzisyen, besteci, yorumcu, dinleyici ve diğerleri.
7. Hafta Müzik ve çeşitli konular: müzik tarihi, müziksel tarz, teori, repertuar ve analitik başlıklar.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Müziğin maddi kültürü: çalgılar, elyazmaları ve basılı materyaller.
10. Hafta Müzikoloji, etnomüzikoloji, kültürel antropoloji, etnisite, etnosantrizm ve kültürel kodlar.
11. Hafta Halk müziği, sanat müziği, popüler müzik kavramları.
12. Hafta Bağlantılar: kimlik, toplumsal cinsiyet, dilbilim, anlam ve müzik.
13. Hafta Müzikte "yapı": ses ve zaman boyutları ve kavramlar.
14. Hafta Müziğin evrenselleri: ses ve zaman olarak müzik.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Mark Slobin ve J. T. Titon, ?Bir Müzik Dünyası Olarak Müzik Kültürü? (Çev. Okan M. Öztürk), Folklor/Edebiyat, 2007, C: 13, S: 49:225-238; 2. Nicholas Cook, Müziğin Abcsi, Kabalcı Yay., İst., 1999; 3. Ayhan Erol, Müzik Üzerine Düşünmek, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2009; 4. Bozkurt Güvenç, Kültürün Abcsi, YKY, İstanbul, 1997; 5. Andrew Edgar ve P. Sedgwick, Kültürel Kuramda Anahtar Kavramlar, Açılım Kitap, İst.,2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü82
Toplam İş Yükü / 302,73
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14   
P15   
P16   
P17  X