Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Müzik Teorisi Sanat Dalı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ANALİZ I YMT353 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Duysal İmsel
Profesör Melik Ertuğrul Bayraktarkatal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Literatürden seçilen örnekleri analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÇeşitli müzik dönemlerine ilişkin bestecilerin eserlerinin armoni, polifoni, ezgi, biçim ve doku bakımından kuramsal ve uygulamalı olarak incelenmesidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Analiz dersine giriş: Polifoni, armoni, biçim, ezgi ve ritmik yapı temelleri, kavramlar, semboller ve gösterimler,
2. Hafta 1600 evresi: Lasso, Palestrina, Lechner, Cavalieri, Eşyedirimli olmayan dizi ve bu dizi sesleri üzerine kurulan akorlar Palestrina; Stabat Mater armonik analiz,
3. Hafta Jacop Gallus; Motet Ecce quo modo moritur, Leonhard Lechner; Deutsche Sprüche von Leben und Tod, Emilio de Cavlieri; La rappresentazione den
4. Hafta Orlando di Lasso; Sibylla Erythraea, Bestecilerin bu dönemde kullandıkları koro müziğindeki ses aralıkları,
5. Hafta 1700-1750 evresi,Bach, Haendel, Vivaldi-Teleman, Eşyedirimli dizi Tonik sesi,V-I ilişkisi,kadans kavramı I-IV-V-I,Carpentier; Te Deum, Bach; Choral, Haendel; Choral,
6. Hafta Bach; C majör Choral BWV 367, Choralvorspiel-BWV 622, G majör Choral, Auf, auf Mein Herz, Vivaldi; La Primavera,, Haendel; Messias, Telemann; Tafelmusik,
7. Hafta Polifoni, Prelüd-Füg kavramı, biçim, polifonik kuruluş, Bach; Cm, Prelüd-Füg,
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Disonans; D7, S5/6 (sixte ajoutee), Johan Walter (1551), Leonard Schröter,1578, Heinrich Schütz, M. Praetorius, 1609,Rameau D/ıı7, Haendel, Messias,
10. Hafta Minör, Bach, Choral, Vivaldi, Obua Konçertosu, Haendel, Messias, Bach, Org-Fantezi si minör, John Blow, Ode auf Purcells Tod, Haendel, Messias, Bach, Org-füg f minör,
11. Hafta Napoliten Altılı akor; N6, sn, A. Scarlatti, Bach, Matthaus-Passion, Org-Pasakalya, Das Wohltemperierte Klavier, Paralel akorlar; Teleman, Yaylılar İçin Süit, Haendel, Messias, Bach, Choral,
12. Hafta Majör; (D7),DD, SS6, SS5/6 akorları, Bach, Weinnachtsortorium, Minör; DD, SS,(D), Bach Motette-Jesu meine Freude, Bach, Sarabande, Bach, Choral-Komm, Jesu, Komm,
13. Hafta Ara Dominantta eksik yedili akor, DDv, Bach, örnekler,
14. Hafta I. Yarıyılın kısa tekrarı, sınava hazırlık.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDiether de la Motte, Harmonielehre
Thomas Kraemer, Lehrbuch der Harmonischen Analyse
Kondrad Georgi, Harmonielehre, Übungsbuch
Walter Salmen, Norbert J. Schneider, Der Musikalische Satz
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12224
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8  X
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17 
P18 
P19 
P20 
P21 
P22 
P23 
P24 
P25 
P26 
P27