Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Literatürden seçilen örnekleri analiz edebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Çeşitli müzik dönemlerine ilişkin bestecilerin eserlerinin armoni, polifoni, ezgi, biçim ve doku bakımından kuramsal ve uygulamalı olarak incelenmesidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Analiz dersine giriş: Polifoni, armoni, biçim, ezgi ve ritmik yapı temelleri, kavramlar, semboller ve gösterimler,
2. Hafta
1600 evresi: Lasso, Palestrina, Lechner, Cavalieri, Eşyedirimli olmayan dizi ve bu dizi sesleri üzerine kurulan akorlar Palestrina; Stabat Mater armonik analiz,
3. Hafta
Jacop Gallus; Motet Ecce quo modo moritur, Leonhard Lechner; Deutsche Sprüche von Leben und Tod, Emilio de Cavlieri; La rappresentazione den
4. Hafta
Orlando di Lasso; Sibylla Erythraea, Bestecilerin bu dönemde kullandıkları koro müziğindeki ses aralıkları,
5. Hafta
1700-1750 evresi,Bach, Haendel, Vivaldi-Teleman, Eşyedirimli dizi Tonik sesi,V-I ilişkisi,kadans kavramı I-IV-V-I,Carpentier; Te Deum, Bach; Choral, Haendel; Choral,
6. Hafta
Bach; C majör Choral BWV 367, Choralvorspiel-BWV 622, G majör Choral, Auf, auf Mein Herz, Vivaldi; La Primavera,, Haendel; Messias, Telemann; Tafelmusik,
7. Hafta
Polifoni, Prelüd-Füg kavramı, biçim, polifonik kuruluş, Bach; Cm, Prelüd-Füg,
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Disonans; D7, S5/6 (sixte ajoutee), Johan Walter (1551), Leonard Schröter,1578, Heinrich Schütz, M. Praetorius, 1609,Rameau D/ıı7, Haendel, Messias,
10. Hafta
Minör, Bach, Choral, Vivaldi, Obua Konçertosu, Haendel, Messias, Bach, Org-Fantezi si minör, John Blow, Ode auf Purcells Tod, Haendel, Messias, Bach, Org-füg f minör,
11. Hafta
Napoliten Altılı akor; N6, sn, A. Scarlatti, Bach, Matthaus-Passion, Org-Pasakalya, Das Wohltemperierte Klavier, Paralel akorlar; Teleman, Yaylılar İçin Süit, Haendel, Messias, Bach, Choral,
Ara Dominantta eksik yedili akor, DDv, Bach, örnekler,
14. Hafta
I. Yarıyılın kısa tekrarı, sınava hazırlık.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Diether de la Motte, Harmonielehre Thomas Kraemer, Lehrbuch der Harmonischen Analyse Kondrad Georgi, Harmonielehre, Übungsbuch Walter Salmen, Norbert J. Schneider, Der Musikalische Satz
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
12
2
24
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ