Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Müzik Teorisi Sanat Dalı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KONTRPUAN IV YMT350 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Ali Sevgi
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Belirli bir Cantus Firmus'un üstüne/altına kontrpuan partisi yazabilir.
2) Verilen bir eserdeki kontrpuant organizasyonunu analiz edebilir.
3) Benzer yaklaşımları kendi yazdığı 4 partili motette sergileyebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDört sesli kontrpuanda Grand melanges ( büyük karışım ) çeşitlerini öğrenir. Beş ve altı sesli kontrpuanda nakışlı çalışma yapabilir. Çift koroda kontrpuanın nasıl kullanıldığını öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin kapsamı. Dört sesli kontrpuanda değişik törelerde 5. Çeşit(nakışlı) çalışma.
2. Hafta Dört sesli kontrpuanda basta c.f.nin kullanıldığı büyük karışım(Grand Melange).
3. Hafta Dört sesli kontrpuanda basta senkoplu sürelerin kullanıldığı büyük karışım(Grand Melange).
4. Hafta Dört sesli kontrpuanda basta ikilik sürelerin kullanıldığı büyük karışım(Grand Melange).
5. Hafta Dört sesli kontrpuanda basta dörtlük sürelerin kullanıldığı büyük karışım(Grand Melange).
6. Hafta Dört sesli kontrpuanda 6/4 ölçüde melanges çalışması.
7. Hafta Dört sesli kontrpuanda 3/2 ölçüde melanges çalışması.
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Beş sesli kontrpuanda iki soprano partili nakışlı çalışma.
10. Hafta Beş sesli kontrpuanda iki tenor partili nakışlı çalışma.
11. Hafta Altı sesli kontrpuanda iki soprano, iki alto partili nakışlı çalışma.
12. Hafta Altı sesli kontrpuanda iki soprano, iki bas partili nakışlı çalışma.
13. Hafta Yedi ve sekiz sesli nakışlı kontrpuan örnekleri inceleme.
14. Hafta Çift koroda nakışlı örneklerin incelenmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖnerilen Kaynaklar:Noel Gallon, Marcel Bıtsch Traıte de Contrepoint , Marcel Dupre Cours de
Contrepoint.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler10110
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü124
Toplam İş Yükü / 304,13
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17     
P18     
P19     
P20     
P21     
P22     
P23     
P24     
P25     
P26     
P27