Anasayfa  »  Devlet Konservatuvarı »  Kompozisyon Sanat Dalı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KOMPOZİSYON IV YKM442 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) kendi estetik bakış açısını yansıtan, belirtilen müzik toplulukları arasından kendi tercihi olacak bir topluluk için, en az 1 adet, 5-8 dakika uzunluğunda bir parça yazar. Ders sorumlusu tarafından belirlenen en az 1 eser hakkında, bir dönemde en az 1 adet olmak üzere, 4-6 sayfalık yazı yazar. Dönem sonunda yapılacak konser için bağımsız projesini bitirmiş olur, partisyonunu ve partilerini profesyonel şekilde bastırmış, imkanlar dahilinde parçayı çalacak enstrumancı veya enstrumancıları ayarlamış ve konserde parçayı seslendirtmiş olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIOrkestra için kişisel bir dil ve yaratıcılık içeren en az on beş dakikalık müzik bestelenir. Öğrenci final sınavında komisyon önünde eserini, dil, form, yaratıcılık bakımından savunur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Orkestra sesi, orkestral ses güçleri ve 19. Yüzyıldan itibaren repertuvar incelenmesi
2. Hafta Orkestral renkler ve form, repertuar örnekleri
3. Hafta Tını, çalgı renkleri ve form, repertuvar örnekleri
4. Hafta Doku, tını ve çalgı renkleri,
5. Hafta İlk değerlendirme
6. Hafta Tını ve ses kompozisyonu, repertuvar örnekleri
7. Hafta İnsan sesi, fonetik, çağdaş teknikler, repertuvar örnekleri
8. Hafta İkinci değerlendirme,
9. Hafta Elektronik imkanlar ve çalgılar, canlı elektro akustik sesler.
10. Hafta Repertuvar analizleri
11. Hafta Repertuvar analizleri
12. Hafta Mezuniyet projesi dosyası hazırlığı
13. Hafta Mezuniyet projesi dosyası hazırlığı
14. Hafta Jüri önünde müziklerin sunumu ve analizi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSchoenberg, A.; Beginners in Composition. Schoenberg, A; Fundamentals of Composition.
The Study of Orchestration, Adler, S., 2002/3, W. W. Norton & Company, Inc.
Modern Music and After, Griffiths, P., 2011/3, Oxford University Press
Extended techniques in the music of Helmut Lachenmann, Hermann, M., 2013, Breitkopf und Haertel
Music notation : a manual of modern practice, Read, G., 1979, Taplinger Pub. Co.
Style and orchestration, Read, G., 1979, Schirmer Books
Source book of proposed music notation reforms, Read, G., 1987, Greenwood Press
20th-century microtonal notation, Read, G., 1990, Greenwood Press
Compendium of modern instrumental techniques, Read, G., 1993, Greenwood Press
Pictographic score notation : a compendium, Read, G., 1998, Greenwood Press
Orchestral combinations : the science and art of instrumental tone-color, Read, G., 2004, Scarecrow Press
Music notation in the twentieth century : a practical guidebook, Stone, K., 1980, W. W. Norton & Company, Inc.
On sonic art, Wishart, T., 1996, Harwood Academic Publishers
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Proje140
Devam110
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler10110
Danışmanla Toplantı111
Toplam İş Yükü126
Toplam İş Yükü / 304,2
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9  X
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17 
P18 
P19 
P20 
P21 
P22 
P23 
P24 
P25 
P26 
P27