Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) kendi estetik bakış açısını yansıtan, belirtilen müzik toplulukları arasından kendi tercihi olacak bir topluluk için, en az 1 adet, 5-8 dakika uzunluğunda bir parça yazar. Ders sorumlusu tarafından belirlenen en az 1 eser hakkında, bir dönemde en az 1 adet olmak üzere, 4-6 sayfalık yazı yazar. Dönem sonunda yapılacak konser için bağımsız projesini bitirmiş olur, partisyonunu ve partilerini profesyonel şekilde bastırmış, imkanlar dahilinde parçayı çalacak enstrumancı veya enstrumancıları ayarlamış ve konserde parçayı seslendirtmiş olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Orkestra için kişisel bir dil ve yaratıcılık içeren en az on beş dakikalık müzik bestelenir. Öğrenci final sınavında komisyon önünde eserini, dil, form, yaratıcılık bakımından savunur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Orkestra sesi, orkestral ses güçleri ve 19. Yüzyıldan itibaren repertuvar incelenmesi
2. Hafta
Orkestral renkler ve form, repertuar örnekleri
3. Hafta
Tını, çalgı renkleri ve form, repertuvar örnekleri
4. Hafta
Doku, tını ve çalgı renkleri,
5. Hafta
İlk değerlendirme
6. Hafta
Tını ve ses kompozisyonu, repertuvar örnekleri
7. Hafta
İnsan sesi, fonetik, çağdaş teknikler, repertuvar örnekleri
8. Hafta
İkinci değerlendirme,
9. Hafta
Elektronik imkanlar ve çalgılar, canlı elektro akustik sesler.
10. Hafta
Repertuvar analizleri
11. Hafta
Repertuvar analizleri
12. Hafta
Mezuniyet projesi dosyası hazırlığı
13. Hafta
Mezuniyet projesi dosyası hazırlığı
14. Hafta
Jüri önünde müziklerin sunumu ve analizi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Schoenberg, A.; Beginners in Composition. Schoenberg, A; Fundamentals of Composition. The Study of Orchestration, Adler, S., 2002/3, W. W. Norton & Company, Inc. Modern Music and After, Griffiths, P., 2011/3, Oxford University Press Extended techniques in the music of Helmut Lachenmann, Hermann, M., 2013, Breitkopf und Haertel Music notation : a manual of modern practice, Read, G., 1979, Taplinger Pub. Co. Style and orchestration, Read, G., 1979, Schirmer Books Source book of proposed music notation reforms, Read, G., 1987, Greenwood Press 20th-century microtonal notation, Read, G., 1990, Greenwood Press Compendium of modern instrumental techniques, Read, G., 1993, Greenwood Press Pictographic score notation : a compendium, Read, G., 1998, Greenwood Press Orchestral combinations : the science and art of instrumental tone-color, Read, G., 2004, Scarecrow Press Music notation in the twentieth century : a practical guidebook, Stone, K., 1980, W. W. Norton & Company, Inc. On sonic art, Wishart, T., 1996, Harwood Academic Publishers
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
30
Proje
1
40
Devam
1
10
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
10
1
10
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
126
Toplam İş Yükü / 30
4,2
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ