Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İkili/üçlü/dörtlü/beşli oda müziği toplulukları için ders sorumlusunun yönlendirmeleri doğrultusunda 1 şablon çalışma yapar. Bununla beraber, öğrencinin kendi estetik bakış açısını yansıtan, belirtilen oda müziği toplulukları arasından kendi tercihi olacak bir topluluk için, en az 1 adet, 3-5 dakika uzunluğunda bir parça yazar. Ders sorumlusu tarafından belirlenen en az 1 eser hakkında, bir dönemde en az 1 adet olmak üzere, 4-6 sayfalık yazı yazar. Dönem sonunda yapılacak konser için bağımsız projesini bitirmiş olur, partisyonunu ve partilerini profesyonel şekilde bastırmış, parçayı çalacak enstrumancı veya enstrumancıları ayarlamış ve konserde parçayı seslendirtmiş olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Büyük ölçekli topluluk için, kişisel bir dil ve yaratıcılık içeren en az on beş dakikalık bir müzik bestelenir. Öğrenci en az on beş dakikalık müzikten oluşan bir dosya hazırlar. Final sınavında bir jüri önünde müziklerini entelektüel ve bestecilik anlamında savunur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Günümüz stilleri analizleri
2. Hafta
Günümüz stilleri analizleri
3. Hafta
Günümüz stilleri analizleri
4. Hafta
Günümüz stilleri analizleri
5. Hafta
Partisyon ve parti hazırlama
6. Hafta
Proje başlangıcı
7. Hafta
Proje eskizleri ve repertuvar analizi
8. Hafta
Proje eskizleri ve repertuvar analizi
9. Hafta
Proje eskizleri ve repertuvar analizi
10. Hafta
Proje eskizi ve repertuvar analizleri
11. Hafta
Proje eskizi ve repertuvar hazırlıkları
12. Hafta
İcra için materyal hazırlama
13. Hafta
Proje dosyası son kontrolleri
14. Hafta
Jüri önünde müziklerin sunumu ve analizi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Modern Music and After, Griffiths, Paul, 2011/3rd, Oxford University Press Genesis of a music; an account of a creative work, its roots and its fulfillments, Partch, Harry, 1974, Da Capo Press Music notation : a manual of modern practice, Read, Gardner, 1979, Taplinger Pub. Co. Recommended - Reading: 20th-century microtonal notation, Read, Gardner, 1990, Greenwood Press Music notation in the twentieth century : a practical guidebook, Stone, Kurt, 1980, W. W. Norton & Company, Inc. The contemporary violin : extended performance techniques, Strange, Patricia, 2001, University of California Press Turk Musikisinin Mes'eleleri, Tura, Yalcin, 1988, Pan
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
10
Proje
3
30
Diğer
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
10
1
10
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
126
Toplam İş Yükü / 30
4,2
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ