Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Verilmiş olan bir bas ya da soprano hattını fonksiyonel armoni kurallarına göre armonize edebilir. 2) Literatürden seçilmiş örneklerin armonik analizini yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Tonal sistemin fonksiyonel yapısını kavratmak. Verilen bir bas hattının üzerine fonksiyonel akor bağlanışları ile melodi oluşturabilmek, ya da verilen bir melodi hattının altına fonksiyonel akor bağlanışmarı ile bir bas hattı oluşturabilmek. Bunları koral yazı tekniğinin yanısıra çeşitli tekstürlerde çalıştırmak. Literatürden konuyla ilgili örnekleri analiz edebilme yetisini kazandırmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin içeriğinin ve gerekliliklerinin anlatılması. İkincil dominant kavramının anlatılması.
2. Hafta
İkincil dominant kavramının anlatılması.
3. Hafta
İkincil vii akorlarının anlatılması.
4. Hafta
İkincil vii akorlarının anlatılması.
5. Hafta
İkincil vii akorlarının anlatılması.
6. Hafta
ARASINAV
7. Hafta
Diyatonik ortak akor kullanarak yapılan modülasyonların anlatılması.
8. Hafta
Diyatonik ortak akor kullanarak yapılan modülasyonların anlatılması.
9. Hafta
Alterasyon kavramının anlatılması.
10. Hafta
Modülasyon ile geçici olarak bir tonu kullanma arasındaki farkın anlatılması.
11. Hafta
ARASINAV
12. Hafta
Diğer modülasyon tekniklerinin anlatılması (altare akorları ortak akor olarak kullanmak, sekvens modülasyon, ortak ses ile modülasyon, monofonik modülasyon, direkt modülasyon). Final ödevi konusunun anlatılması: 1- Dönem içinde yapılan haftalık ödevlerden 3?ünün birbirinden farklı 3 tekstüre uygulanması. 2- Literatürden seçilmiş, ders sorumlusunun önerdiği parçalardan öğrencinin seçeceği 1 adet parçanın analiz edilmesi.
13. Hafta
Diğer modülasyon tekniklerinin anlatılması (altare akorları ortak akor olarak kullanmak, sekvens modülasyon, ortak ses ile modülasyon, monofonik modülasyon, direkt modülasyon). Final ödevleri ile ilgili danışılması.
14. Hafta
Diğer modülasyon tekniklerinin anlatılması (altare akorları ortak akor olarak kullanmak, sekvens modülasyon, ortak ses ile modülasyon, monofonik modülasyon, direkt modülasyon). Genel tekrar. Final ödevleri ile ilgili danışılması.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Tonal Harmony; Stefan Kotska, Dorothy Payne. Techniques and Materials of Tonal Music; Thomas Benjamin, Michael Horvit, Robert Nelson. Armoni; Nurhan Cangal.