Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsan-mekan ilişkisi içinde algı ve davranış karşılıklarını anlar 2) Kültür ve mekansal karşılıklarını değerlendirir 3) Teknolojik gelişimlerin çağdaş iç mekan biçimlenmelerine etkisini irdeler 4) Çağdaş mekan oluşumlarında iç mekan organizasyon ve estetik değer karşılıklarını arar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Çağdaş mekan yaklaşımları, günün koşulları içerisinde farklı dinamiklerin etkilerini içerisinde barındırır. Çağın var ettiği yeni yaşam kültürü, teknolojik gelişimleri, iletişim yöntemleri, mekan organizasyonu ve iç mekan atmosfer oluşumunu direk etkileyen faktörleri içinde barındırır. Çağdaş mekanlar, farklı dinamikleri ve algısal davranış karşılıklarını, kullanıcı kimliği ve yaşam anlayışı üzerinden yansıtır. Bu derste öğrencilerden mekanlar üzerinde etken olan dinamikleri araştırmasını ve bu dinamiklerin mekansal okumalarının yapılması beklenir. Ders içeriğinde yeni mekan oluşumları ve nedensel tetikleyicileri tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders içeriğinin açıklanması ve dersin yönteminin tanımlanması
2. Hafta
Çağdaşlık tanımı ve farklı dönemlerde çağdaş anlayışı
3. Hafta
Mekan tanımı ve kullanıcı kimliği ilişkisi
4. Hafta
Mekan organizasyonu ve mekan atmosferi oluşum değerleri
5. Hafta
Mekan ? insan algısı- davranış ilişkisi
6. Hafta
Çağdaş mekan biçimlenişleri 1
7. Hafta
Çağdaş mekan biçimlenişleri 2
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Çağdaş mekan biçimlenişleri 3
10. Hafta
Öğrenci sunumları rapor değerlendirme 1
11. Hafta
Öğrenci sunumları rapor değerlendirme 2
12. Hafta
Öğrenci sunumları rapor değerlendirme 3
13. Hafta
Öğrenci sunumları rapor değerlendirme 4
14. Hafta
Öğrenci sunumları rapor değerlendirme 5
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Altan, İ. (2012). Mimarlıkta Mekan Kavramı. Psikoloji Çalışmaları, 19 (0), 75-88. 2. Arayıcı, O. (2015). Mekan ve Tasarım Üzerine Tanımlar. İstanbul: Ege Basım. 3. Eyce, N. (2011, Şubat). Çağdaş Mimarlıkta Mekan, Yer ve Mekansallık Tartışmaları - Cermodern Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Programı.
4. Zevi, B. (1990). Mimariyi Görmeyi Öğrenmek. İstanbul: Birsen Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Report, Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Örnek Olay Sunumu
1
20
Diğer
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
4
4
Ders Saati
8
4
32
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
1
3
3
Sunum (Hazırlık dahil)
5
4
20
Rapor yazma
2
6
12
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ