Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GELECEĞİN İÇ MEKANLARI İÇT471 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Betül Bilge Özdamar
Öğretim Görevlisi Doktor Filiz Köse
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İnsan-mekan ilişkisi içinde algı ve davranış karşılıklarını anlar
2) Kültür ve mekansal karşılıklarını değerlendirir
3) Teknolojik gelişimlerin çağdaş iç mekan biçimlenmelerine etkisini irdeler
4) Çağdaş mekan oluşumlarında iç mekan organizasyon ve estetik değer karşılıklarını arar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIÇağdaş mekan yaklaşımları, günün koşulları içerisinde farklı dinamiklerin etkilerini içerisinde barındırır. Çağın var ettiği yeni yaşam kültürü, teknolojik gelişimleri, iletişim yöntemleri, mekan organizasyonu ve iç mekan atmosfer oluşumunu direk etkileyen faktörleri içinde barındırır. Çağdaş mekanlar, farklı dinamikleri ve algısal davranış karşılıklarını, kullanıcı kimliği ve yaşam anlayışı üzerinden yansıtır. Bu derste öğrencilerden mekanlar üzerinde etken olan dinamikleri araştırmasını ve bu dinamiklerin mekansal okumalarının yapılması beklenir. Ders içeriğinde yeni mekan oluşumları ve nedensel tetikleyicileri tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin açıklanması ve dersin yönteminin tanımlanması
2. Hafta Çağdaşlık tanımı ve farklı dönemlerde çağdaş anlayışı
3. Hafta Mekan tanımı ve kullanıcı kimliği ilişkisi
4. Hafta Mekan organizasyonu ve mekan atmosferi oluşum değerleri
5. Hafta Mekan ? insan algısı- davranış ilişkisi
6. Hafta Çağdaş mekan biçimlenişleri 1
7. Hafta Çağdaş mekan biçimlenişleri 2
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çağdaş mekan biçimlenişleri 3
10. Hafta Öğrenci sunumları rapor değerlendirme 1
11. Hafta Öğrenci sunumları rapor değerlendirme 2
12. Hafta Öğrenci sunumları rapor değerlendirme 3
13. Hafta Öğrenci sunumları rapor değerlendirme 4
14. Hafta Öğrenci sunumları rapor değerlendirme 5
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Altan, İ. (2012). Mimarlıkta Mekan Kavramı. Psikoloji Çalışmaları, 19 (0), 75-88.
2. Arayıcı, O. (2015). Mekan ve Tasarım Üzerine Tanımlar. İstanbul: Ege Basım.
3. Eyce, N. (2011, Şubat). Çağdaş Mimarlıkta Mekan, Yer ve Mekansallık Tartışmaları - Cermodern Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Programı.
4. Zevi, B. (1990). Mimariyi Görmeyi Öğrenmek. İstanbul: Birsen Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Report, Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Örnek Olay Sunumu120
Diğer130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık144
Ders Saati8432
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar000
Final Sınavı11,51,5
Ödevler133
Sunum (Hazırlık dahil)5420
Rapor yazma2612
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2      X   X
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10