Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrencinin iç mekan tasarımında ışığın bir tasarım unsuru olarak kullanılması gerekliliğinin algılaması. 2) İç mekan tasarımında tasarım unsuru olan ışığın renk, doku ve malzeme gibi diğer elemanlarla birlikte ele almak. 3) İç mekan aydınlatma tasarımında, yapım ve uygulama aşamalarını görmek. 4) İç mekanda mobilya, donatı ve bütün mekansal elemanların bütünlük içerisinde düşünülüp tasarlamasını sağlamak. 5) Ulusal ve uluslararası bağlamlarda, farklı kullanıcı grupları, ihtiyaçları ve farklı mekan kurgularına cevap verebilen tasarım kurguları planlamak ve uygulamak. 6) İç mekan aydınlatma tasarımında soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekansal çözümler üretebilmek. 7) İç mekan aydınlatma tasarımı konusunda çevreye duyarlı biçimde sürdürülebilir ve evrensel tasarım çözümleri üretmek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, iç mimarlık alanında aydınlatma tasarımının mesleki bakışı acısıyla ele alıp, uygulama yöntemler ve kurallarını tartışmaktır. Bu derste, öğrenci aydınlatmanın iç mekan tasarımında araç ve amaç olarak önemli bir tasarım elemanı olduğunu kavrar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve Konu Anlatımı
2. Hafta
Mekan ve İç Mimarlık Tasarımı
3. Hafta
Tasarımda Aydınlatma Tarihi
4. Hafta
Işık ve Görme, Algılama ve Sağlık
5. Hafta
Işığın Fiziksel Temelleri
6. Hafta
İç Mimarlıkta Doğal Aydınlatma Tasarımı
7. Hafta
İç Mimarlıkta Yapay Aydınlatma Tasarımı
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Kullanıcı ve Aydınlatma Tasarımı
10. Hafta
Işık ve Renk
11. Hafta
Işık ve Form
12. Hafta
Arlight firmasında teknik gezi
13. Hafta
Final Proje için stüdyo kritikleri ve öğrenci sunumları
14. Hafta
Final Proje için stüdyo kritikleri ve öğrenci sunumları
15. Hafta
Final Proje için stüdyo kritikleri ve öğrenci sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-The Fundamental of Interior Architecture, John Coles, 2007 - Interior Architecture-John Kurtich, 1993 - Architectural Interior Systems; Lighting, Acoustics, Air Conditioning. John E. Flynn, Jach a. Kremers, Arthur W. Segil and Gary R.Steffy. 1970 - ArchitecturalLighting Design, A PRACTICAL GUIDE, Admir Jukanovi?, 2018 -Architectural Lighting, DESIGN FUNDAMENTALS: Students Explore the Basics of Light. -www.archlighting.com
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Proje
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
5
4
20
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
5
3
15
Sunum (Hazırlık dahil)
2
5
10
Proje
1
5
5
Toplam İş Yükü
126
Toplam İş Yükü / 30
4,2
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ