DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Pelin Nane
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mekan ve temsil konusunu disiplinlerarası bir bakışla düşünme/ tartışma 2) Eleştirel düşünme pratiklerini geliştirme 3) Farklı medyalar aracılığıyla farklı temsil biçimleri üretme
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Ders, anlatı kavramı üzerinden iç mekanın anlamını ve temsil biçimlerini yeniden düşünmeye
odaklanmaktadır. Mekanı görsel bir anlatı olarak algılamak ve anlatı tekniklerini iç mimarlık
disiplini kapsamında deneyimlemek hedeflenmektedir. Ders kapsamında öncelikle anlatı ve
metin kuramı hakkında teorik bilgiler verilecek daha sonra seçili metinler için yeni mekansal
temsiller ve seçili mekanlar için yeni metinsel temsiller üretilecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, dönemlik izleğin aktarımı
| 2. Hafta | Anlatı, mekan ve temsil (sinema)
| 3. Hafta | Anlatı, mekan ve temsil (edebiyat)
| 4. Hafta | Mimari temsili yeniden düşünmek
| 5. Hafta | Metinsel temsillerden mimari temsillere
| 6. Hafta | Metinsel temsillerden mimari temsillere
| 7. Hafta | Metinsel temsillerden mimari temsillere
| 8. Hafta | Metinsel temsillerden mimari temsillere
| 9. Hafta | Mimari temsillerden metinsel temsillere
| 10. Hafta | Mimari temsillerden metinsel temsillere
| 11. Hafta | Mimari temsillerden metinsel temsillere
| 12. Hafta | Mimari temsillerden metinsel temsillere
| 13. Hafta | Mimari temsillerden metinsel temsillere
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | "Allan, S.(2009). Practice:Architecture,Technique+Representation. Routledge. Chatman, S. (2008). Öykü ve Söylem: Filmde ve Kurmacada Anlatı Yapısı. Çev. O. Yaren; Ed. S. Umman. Ankara: De Ki Basım Yayım. Çıraklı, M. Z. (2015). Anlatıbilim: Kuramsal Okumalar.Ankara: Hece Yayınları. Dervişcemaloğlu, B. (2016). Anlatıbilime Giriş. İstanbul: Dergah Yayınları. Portzamparc, C & Sollers, P. (2014). Görmek ve Yazmak: Bir Mimar ve Bir Yazar Tartışıyor. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Tümer, G. (1982). Mimarlık Edebiyat İlişkileri Üzerine Bir Deneme.İzmir:Kavram."
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 2 | 60 | Ödev | 8 | 20 | Toplam(%) | | 80 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 10 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 8 | 3 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |