Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MEKANDA ANLATI VE TEMSİL İÇT375 - 1 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Pelin Nane
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mekan ve temsil konusunu disiplinlerarası bir bakışla düşünme/ tartışma
2) Eleştirel düşünme pratiklerini geliştirme
3) Farklı medyalar aracılığıyla farklı temsil biçimleri üretme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDers, anlatı kavramı üzerinden iç mekanın anlamını ve temsil biçimlerini yeniden düşünmeye odaklanmaktadır. Mekanı görsel bir anlatı olarak algılamak ve anlatı tekniklerini iç mimarlık disiplini kapsamında deneyimlemek hedeflenmektedir. Ders kapsamında öncelikle anlatı ve metin kuramı hakkında teorik bilgiler verilecek daha sonra seçili metinler için yeni mekansal temsiller ve seçili mekanlar için yeni metinsel temsiller üretilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, dönemlik izleğin aktarımı
2. Hafta Anlatı, mekan ve temsil (sinema)
3. Hafta Anlatı, mekan ve temsil (edebiyat)
4. Hafta Mimari temsili yeniden düşünmek
5. Hafta Metinsel temsillerden mimari temsillere
6. Hafta Metinsel temsillerden mimari temsillere
7. Hafta Metinsel temsillerden mimari temsillere
8. Hafta Metinsel temsillerden mimari temsillere
9. Hafta Mimari temsillerden metinsel temsillere
10. Hafta Mimari temsillerden metinsel temsillere
11. Hafta Mimari temsillerden metinsel temsillere
12. Hafta Mimari temsillerden metinsel temsillere
13. Hafta Mimari temsillerden metinsel temsillere
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"Allan, S.(2009). Practice:Architecture,Technique+Representation. Routledge.
Chatman, S. (2008). Öykü ve Söylem: Filmde ve Kurmacada Anlatı Yapısı. Çev. O. Yaren; Ed. S. Umman. Ankara: De Ki Basım Yayım.
Çıraklı, M. Z. (2015). Anlatıbilim: Kuramsal Okumalar.Ankara: Hece Yayınları.
Dervişcemaloğlu, B. (2016). Anlatıbilime Giriş. İstanbul: Dergah Yayınları.
Portzamparc, C & Sollers, P. (2014). Görmek ve Yazmak: Bir Mimar ve Bir Yazar Tartışıyor. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Tümer, G. (1982). Mimarlık Edebiyat İlişkileri Üzerine Bir Deneme.İzmir:Kavram."
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav260
Ödev820
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav248
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık21020
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler8324
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X     X
P3    X  
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10