Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MEKANDA MODEL ÜRETİMİ İÇT366 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Soufi Saylam
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kavramsal düşünme ve yapma pratiğinde, malzeme ve
potansiyellerini keşfeder.
2) Yaratıcı düşünce biçimini ve olasılıklarını düşündürme
becerisi kazanır.
3) Biçim bilgisinde temel geometri ve dışında kalanları,
strüktürel ve malzeme olanaklılıkları ile düşünür.
4) Model yapmanın farklı yöntemlerini (maket yapma, bilgisayar
programlarında modelleme, bire bir mock-up sistemi) öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, malzeme ve mekan plastiği ara kesitinde stüdyo çalışmalarını, gerçek yapım teknikleriyle ele alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, genel ders içeriği ve konu anlatmı.
2. Hafta Modelaj ve İç Mekan Pratiklerinin Tartışılması, Konuya Giriş
3. Hafta İki boyutlu kompozisyon ve arketip oluşturma/Farklı malzemelerin potansiyellerinin aktarılması
4. Hafta Rölyef Oluşturma/ Çalışmaların Tartışılması
5. Hafta Üç boyutlu Çalışmalar
6. Hafta Üç boyutlu Çalışmalar
7. Hafta Biçimsel Arayış Çalışmaları
8. Hafta Çalışmaların Değerlendirilmesi, Farklı materyallerle kısa süreli problem tanımlama ve çözüm üretmek
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Kalıplama Teknikleri ile Özgün Çalışma Üretimi
11. Hafta Kalıplama Teknikleri ile Özgün Çalışma Üretim
12. Hafta Sürece Ait Tartışma/Kritikler
13. Hafta Sürece Ait Tartışma/Kritikle
14. Hafta Sürece Ait Tartışma/Kritikle
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBarcsay, J., & Somogyi, B. (2006). Anatomy for the artist. London: Little, Brown.

Varia, R. (2003). Brancusi. New York: Rizzoli.

Gutfreund, O., & Moravska? galerie v Brne?. (1980). Otto Gutfreund. Brno: Moravska? galerie v Brne?.

Calder, A., & Fondation Beyeler. (2013). Alexander Calder: Ba?ume : Abstraktion benennen = Alexander Calder : trees : naming abstraction. Ostfildern, Germany: Hatje Cantz.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev440
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav144
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler41040
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1      X  
P2      X  
P3  X      
P4    X    
P5      X  
P6  X      
P7    X    
P8    X    
P9       
P10