Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MEKANDA RENK TEORİSİ İÇT348 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Fizik, felsefe, resim alanlarında çalışılmış renk teorilerini tanımakta,
2) Açıklanan teorilerin mekanda uygulanma teknikleri konusunda bilgi sahibi olmakta,
3) Renk teorisini kendi tasarım fikirleri üzerinde uygulama pratiği edinmektedirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIRenk kullanımı ve rengin doğru okunabilmesi renk teorisinin tartışılarak anlaşılması ile ilişkilidir. Renk teorisi temelde renklerin bir arada nasıl kullanılabileceğini analiz ederken, sanat ve bilim alanlarında renk kuramına getirilen tartışmaları içermektedir. Ders kapsamında öğrencilerin bahsi geçen çift yönlü tanımlamaları, teoride ele alınan sanat ve bilim bakış açılarına dair açıklamaları tartışarak iç mekanda renk teorisini nasıl okuyup uygulayabileceklerini analiz etmeleri hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders kurgusu hakkında bilgilendirme
2. Hafta Rengin bileşenleri
3. Hafta Rengin bileşenleri
4. Hafta Renk harmonileri (tanımlar, uygulamalar)
5. Hafta Renk harmonileri (tanımlar, uygulamalar)
6. Hafta Renk harmonileri (tanımlar, uygulamalar)
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Mekan ve renk teorisi (mekanlarda renk analizleri)
9. Hafta Mekan ve renk teorisi (mekanlarda renk analizleri)
10. Hafta Mekan ve renk teorisi (mekanlarda renk uygulamaları)
11. Hafta Mekan ve renk teorisi (mekanlarda renk uygulamaları)
12. Hafta Mekan ve renk teorisi (mekanlarda renk uygulamaları)
13. Hafta Renk harmonilerinin mekansal uygulamaları
14. Hafta Renk harmonilerinin mekansal uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAgoston, G.A. (2013). Color theory and its application to arts and design. Berlin: Springer.
O'Doherty, B. (2010). Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekanının İdeolojisi (Çev: A. Antmen). İstanbul: Sel Yayıncılık
Taşçıoğlu, M. (2013). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan, İstanbul: YEM Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık4520
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık3412
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler5840
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1      X
P2      X
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5      X
P6      X
P7     
P8     
P9     
P10