DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Fizik, felsefe, resim alanlarında çalışılmış renk teorilerini tanımakta, 2) Açıklanan teorilerin mekanda uygulanma teknikleri konusunda bilgi sahibi olmakta, 3) Renk teorisini kendi tasarım fikirleri üzerinde uygulama pratiği edinmektedirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Renk kullanımı ve rengin doğru okunabilmesi renk teorisinin tartışılarak anlaşılması ile ilişkilidir. Renk teorisi temelde renklerin bir arada nasıl kullanılabileceğini analiz ederken, sanat ve bilim alanlarında renk kuramına getirilen tartışmaları içermektedir. Ders kapsamında öğrencilerin bahsi geçen çift yönlü tanımlamaları, teoride ele alınan sanat ve bilim bakış açılarına dair açıklamaları tartışarak iç mekanda renk teorisini nasıl okuyup uygulayabileceklerini analiz etmeleri hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders kurgusu hakkında bilgilendirme | 2. Hafta | Rengin bileşenleri | 3. Hafta | Rengin bileşenleri | 4. Hafta | Renk harmonileri (tanımlar, uygulamalar) | 5. Hafta | Renk harmonileri (tanımlar, uygulamalar) | 6. Hafta | Renk harmonileri (tanımlar, uygulamalar) | 7. Hafta | ARA SINAV | 8. Hafta | Mekan ve renk teorisi (mekanlarda renk analizleri) | 9. Hafta | Mekan ve renk teorisi (mekanlarda renk analizleri) | 10. Hafta | Mekan ve renk teorisi (mekanlarda renk uygulamaları) | 11. Hafta | Mekan ve renk teorisi (mekanlarda renk uygulamaları) | 12. Hafta | Mekan ve renk teorisi (mekanlarda renk uygulamaları) | 13. Hafta | Renk harmonilerinin mekansal uygulamaları | 14. Hafta | Renk harmonilerinin mekansal uygulamaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Agoston, G.A. (2013). Color theory and its application to arts and design. Berlin: Springer. O'Doherty, B. (2010). Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekanının İdeolojisi (Çev: A. Antmen). İstanbul: Sel Yayıncılık Taşçıoğlu, M. (2013). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan, İstanbul: YEM Yayınları |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 4 | 5 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 3 | 4 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 5 | 8 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |