Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi 2) İç mimarlık disiplini kapsamında giren farklı ölçeklerde ve farklı işlevler için tasarımlar gerçekleştirme becerisi 3) Gerçekleştirilen tasarımlarda malzeme, renk, aydınlatma, akustik, mobilya ve detay üzerinden iç mimarlık meslek pratiğinin gerektirdiği ölçeğe ulaşabilme becerisi 4) Gerçekleştirilen tasarımların etkin bir şekilde sözlü, yazılı ve görsel araçlarla sunabilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( İÇT202)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders öğrencilerin verilen bir iç mekan tasarım problemini bağlam, mekan, işlev ve kullanıcı analizleri üzerinden değerlendirmesini ve probleme meslek disiplininin gerektirdiği ölçekte etkili bir tasarım yaklaşımıyla yanıt vermesini amaçlamaktadır. Öğrencinin farklı ölçeklerde iç mekan tasarımlarını gerçekleştirmesinin yanında kavramsal düşünme becerisinin geliştirilmesi, kavramsal ve tasarıma ilişkin süreçlerin sözlü, yazılı ve özellikle de görsel araçlarla etkin bir şekilde sunulması dersin alt hedeflerini oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş ve Kavramlar ? Tanışma, ders içeriklerinin ve dersle ilgili beklentilerin aktarılması
-Francis D.,K.Ching İç Mimarlık,Architectural Graphic Standarts(Student Edition) - Diagramming the Big Idea: Methods for Architectural Composition (2012) | Jeffrey Balmer; Michael T Swisher -Conditional design: an introduction to elemental architecture (2016)| Anthony Di Mari -Precedents in architecture: Analytic diagrams, formative ideas, and partis (2012) | Michael Pause; Roger H Clark Language of space and form: Generative terms for architecture (2012) | James F. Eckler - Mimarlık, form ve geometri (1991)| Esen Onat. - Mimarlık: Düşünmek, Düşlemek (2010) | Sema Soygeniş