Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TASARIM STÜDYOSU III İÇT301 Beşinci Yarıyıl (Güz) 4 + 4 9

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS9
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Umut Şumnu
Doçent Doktor Betül Bilge Özdamar
Doktor Öğretim Üyesi Emre Seles
Öğretim Görevlisi İpek Yalçın
Öğretim Görevlisi Eren Yünür
Öğretim Görevlisi Eda Ertan Özilhan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi
2) İç mimarlık disiplini kapsamında giren farklı ölçeklerde ve farklı işlevler için tasarımlar gerçekleştirme becerisi
3) Gerçekleştirilen tasarımlarda malzeme, renk, aydınlatma, akustik, mobilya ve detay üzerinden iç mimarlık meslek pratiğinin gerektirdiği ölçeğe ulaşabilme becerisi
4) Gerçekleştirilen tasarımların etkin bir şekilde sözlü, yazılı ve görsel araçlarla sunabilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( İÇT202)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders öğrencilerin verilen bir iç mekan tasarım problemini bağlam, mekan, işlev ve kullanıcı analizleri üzerinden değerlendirmesini ve probleme meslek disiplininin gerektirdiği ölçekte etkili bir tasarım yaklaşımıyla yanıt vermesini amaçlamaktadır. Öğrencinin farklı ölçeklerde iç mekan tasarımlarını gerçekleştirmesinin yanında kavramsal düşünme becerisinin geliştirilmesi, kavramsal ve tasarıma ilişkin süreçlerin sözlü, yazılı ve özellikle de görsel araçlarla etkin bir şekilde sunulması dersin alt hedeflerini oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş ve Kavramlar ? Tanışma, ders içeriklerinin ve dersle ilgili beklentilerin aktarılması
2. Hafta Araştırma problemine ilişkin öğrenci sunumları
3. Hafta Kavram çalışmaları ve ilk eskizler
4. Hafta Arajüri değerlendirmesi I
5. Hafta Mekan organizasyonuna ilişkin çalışmalar
6. Hafta Mekan organizasyonuna ilişkin çalışmalar
7. Hafta Arajüri değerlendirmesi II
8. Hafta Detay ölçeğinde çalışmalar (malzeme, renk, aydınlatma, akustik, mobilya tasarımı , v.b.)
9. Hafta Detay ölçeğinde çalışmalar (malzeme, renk, aydınlatma, akustik, mobilya tasarımı , v.b.)
10. Hafta Ara Jüri değerlendirmesi III
11. Hafta 1/20 Özel alan çalışmaları
12. Hafta 1/20 Özel alan çalışmaları
13. Hafta Ara Jüri değerlendirmesi IV
14. Hafta Sunum çalışmaları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR-Francis D.,K.Ching İç Mimarlık,Architectural Graphic Standarts(Student Edition)
- Diagramming the Big Idea: Methods for Architectural Composition (2012) | Jeffrey Balmer; Michael T Swisher
-Conditional design: an introduction to elemental architecture (2016)| Anthony Di Mari
-Precedents in architecture: Analytic diagrams, formative ideas, and partis (2012) | Michael Pause; Roger H Clark Language of space and form: Generative terms for architecture (2012) | James F. Eckler
- Mimarlık, form ve geometri (1991)| Esen Onat.
- Mimarlık: Düşünmek, Düşlemek (2010) | Sema Soygeniş
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav440
Ödev1420
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav4832
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati148112
Ara Sınava Hazırlık4832
Laboratuvar
Final Sınavı188
Ödevler10220
Toplam İş Yükü270
Toplam İş Yükü / 309
Dersin AKTS Kredisi9
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10