Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TASARIM STÜDYOSU II İÇT202 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 4 + 4 9

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS9
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Soufi Saylam
Doktor Öğretim Üyesi Esin Fakıbaba Dedeoğlu
Öğretim Görevlisi Pelin Nane
Öğretim Görevlisi Nil Emiroğlu
Öğretim Görevlisi Doğan Zafer Akbulak
Öğretim Görevlisi Büşra Gümüşay Özbek
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Projenin kavramsal yaklaşımını oluşturma ve ifade etme becerisi (yeterlilik seviyesi)
2) Fonksiyon geliştirme ve mekansal ilişkinin kurulması (yeterlilik seviyesi)
3) İç Mekan organizasyonun kurgulanması (yeterlilik seviyesi)
4) İç mekanda yüzey elemanlarının organizasyon ve tasarım becerisinin kazanımı (yeterlilik seviyesi)
5) Tasarım fikirlerinin görsel sunum teknikleri ile ifadesi (yeterlilik seviyesi)
6) Tasarım sürecinde dökümantasyon ve eskiz kullanım alışkanlığı kazanımı (yeterlilik seviyesi)
7) ?Illustrator ve Photoshop? gibi sunum destek programlarının öğrenimi ve kullanımı (yeterlilik seviyesi)
8) Proje kapsamında önerilen malzeme kararlarının verebilme becerisi (yeterlilik seviyesi)
9) Farklı fikirlere saygı duymak ve özgüven gelişimine katkı sağlamak (yeterlilik seviyesi)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( İÇT201)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİÇT 202 Tasarım Stüdyosu dersi, İÇT 201 tasarım stüdyosu dersinin tüm kazanımlarına ek olarak; tasarım ve eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi çerçevesinde, kavram olgusunu anlama, değerlendirme ve mekan - kavram ilişkisinin kurgulanmasına yönelik bir proje süreci çalışmasıdır. Bu süreçte; kullanıcı kimliği, iç mekan algısı ve fonksiyon analizinin sentezlenerek, verilen tasarım probleminin etkili biçimde çözümlenmesi amaçlanmaktadır. Tasarım sürecinde iç mekan yapı ve donatı elemanları ilişkilerinin kurgulanması ve bütüncül bir tasarım dili oluşumu beklenmektedir. Bu doğrultuda malzeme seçim ve sunumlarının yeterlilik düzeyinde kazanımı amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Projenin Verilmesi, Konunun Açıklanması, proje ile ilgili tartışma; işlev araştırmasına yönelik çalışmanın açıklanması
2. Hafta 1/50 Ölçek, Kavram ile ilgili stüdyo kritiği (işlev-kavram-form yaklaşımlar ve diyagramlar üzerinden anlatım yapılması)
3. Hafta 1/50 Ölçek, Kavram ile ilgili stüdyo kritiği (işlev-kavram-form yaklaşımları plan ve kesitler üzerinden)
4. Hafta Kavram, Tasarım Geometrisi ile ilgili stüdyo kritiği (işlev-kavram-form yaklaşımları plan ve kesitler üzerinden )
5. Hafta 1. ara jüri
6. Hafta 1/50 Ölçekli Plan ve Kesitler Üzerinden iç mekan kritiği
7. Hafta 1/50 Ölçekli Plan ve Kesitler Üzerinden iç mekan kritiği
8. Hafta 1/50 Ölçekte Plan ve Kesit üzerinden iç mekan kritiği
9. Hafta 2. Ara Jüri
10. Hafta 1/50 Ölçekte 3d perspektifler üzerinden iç mekan kritiği
11. Hafta 1/50 Ölçekte 3d perspektifler üzerinden iç mekan kritiği
12. Hafta 1/50 Ölçekte 3d perspektifler iç mekan kritiği (malzeme ve renk tartışması)
13. Hafta 1/50 Ölçekte 3d perspektifler üzerinden iç mekan kritiği (malzeme ve renk tartışması)
14. Hafta Poster, sunum kritiği
15. Hafta approaches, plans and sections)
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1- Francis D.,K.Ching İç Mimarlık,Architectural Graphic Standarts(Student Edition)
2- Diagramming the Big Idea: Methods for Architectural Composition (2012) | Jeffrey Balmer; Michael T Swisher
3- Conditional design: an introduction to elemental architecture (2016)| Anthony Di Mari
4- Precedents in architecture: Analytic diagrams, formative ideas, and partis (2012) | Michael Pause; Roger H Clark Language of space and form: Generative terms for architecture (2012) | James F. Eckler
5- Mimarlık, form ve geometri (1991)| Esen Onat.
6- Mimarlık: Düşünmek, Düşlemek (2010) | Sema Soygeniş
7-Mekanın Üretimi (2016) | Henri Lefebvre
8-Mimarın Soluğu: Peter Zumthor Mimarlığı Üzerine Denemeler (2016) | İhsan Bilgin
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Soru-cevap, Sorun/Problem Çözme, Proje, Sunum Anlatım, Soru-Cevap, Sorun/Problem Çözme, Project, Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Ödev920
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2816
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati148112
Ara Sınava Hazırlık21020
Laboratuvar000
Final Sınavı188
Ödevler9545
Toplam İş Yükü281
Toplam İş Yükü / 309,36
Dersin AKTS Kredisi9
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1  X   X   X   X   X     X     X
P2          X   X   X     X
P3  X   X   X   X         X  
P4    X   X   X          
P5                X  
P6                 
P7                  X
P8                 
P9                 
P10