Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TASARIM STÜDYOSU I İÇT201 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 4 + 4 9

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS9
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Betül Bilge Özdamar
Doktor Öğretim Üyesi Soufi Saylam
Doktor Öğretim Üyesi Esin Fakıbaba Dedeoğlu
Öğretim Görevlisi Sinem Arat
Öğretim Görevlisi Pelin Nane
Öğretim Görevlisi Nil Emiroğlu
Öğretim Görevlisi Doğan Zafer Akbulak
Öğretim Görevlisi Büşra Gümüşay Özbek
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Süreci kontrol etme ve tasarım metotlarının geliştirilmesi becerisi (kavrama seviyesi)
2) Fonksiyon geliştirme ve mekansal ilişkinin kurulması (kavrama seviyesi)
3) İç Mekan organizasyonun kurgulanması (kavrama seviyesi)
4) İç mekan-Dış Mekan ilişkisinin kurgulanması (kavrama seviyesi)
5) Yapı elemanlarının analiz etme becerisi (kavrama seviyesi)
6) Tasarım fikirlerinin görsel sunum teknikleri ile ifadesi (kavrama seviyesi)
7) Teknik çizim kurallarının kullanımı (yeterlilik seviyesi)
8) Tasarım sürecinde dokümantasyon ve eskiz kullanım alışkanlığı kazanımı (kavrama seviyesi)
9) Illustrator ve Photoshop gibi sunum destek programlarının öğrenimi ve kullanımı (kavrama seviyesi)
10) Proje kapsamında önerilen malzeme kararlarının verebilme becerisi (kavrama seviyesi)
11) Farklı fikirlere saygı duymak ve özgüven gelişimine katkı sağlamak (yeterlilik seviyesi)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( İÇT102)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİÇT 201 Tasarım Stüdyosu dersi, tasarım olgusunu anlama, değerlendirme ve sentez ilişkisinin kurgulanarak öğrenciye genel bir bakış kazandırılmasına yönelik bir süreç çalışmasıdır. Bu süreçte; mekanın biçim ve fonksiyon analizin yapılarak verilen tasarım problemini etkili biçimde çözümü amaçlanmaktadır. Analitik düşünce becerisini geliştirmek ve iletişim açısından araştırma ve tasarım problemlerini sunma becerini kazandırmak da stüdyo çalışmasının alt hedeflerini oluşturmaktadır. Bu doğrultuda ders tanımı içerisinde eskiz çalışması, plan, kesit, perspektif, çizim tekniklerinin geliştirilmesi, maket yapma becerisinin kazandırılması, oran ölçü ve ölçek kullanımı kapsamında ergonomik yaklaşımların farkındalığını kazandırılması yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Projenin Verilmesi, Konunun Açıklanması, proje ile ilgili tartışma; işlev araştırmasına yönelik çalışmanın açıklanması
2. Hafta 1/50 Ölçek, Modül ile ilgili stüdyo kritiği (işlev-kavram-form yaklaşımlar ve diyagramlar üzerinden anlatım yapılması)
3. Hafta 1/50 Ölçek, Modül ile ilgili stüdyo kritiği (işlev-kavram-form yaklaşımları plan ve kesitler üzerinden)
4. Hafta Ölçek, Modül ile ilgili stüdyo kritiği (işlev-kavram-form yaklaşımları plan ve kesitler üzerinden )
5. Hafta 1. ara jüri
6. Hafta 9 kare Grid Projesinin öğrenciye aktarılması, 100, Ölçekli Plan ve Kesitler Üzerinden işlev şemalarının sınıf içi tartışması
7. Hafta 9 kare Grid Projesinin öğrenciye aktarılması, Ölçekli Plan ve Kesitler Üzerinden işlev şemalarının sınıf içi tartışması / 1/50 Ölçekte Plan ve Kesit üzerinden iç mekan kritiği
8. Hafta 1/50 Ölçekte Plan ve Kesit üzerinden iç mekan kritiği
9. Hafta 2. Ara Jüri
10. Hafta 1/50 Ölçekte 3d perspektifler üzerinden iç mekan kritiği
11. Hafta 1/50 Ölçekte 3d perspektifler üzerinden iç mekan kritiği
12. Hafta 1/50 Ölçekte 3d perspektifler iç mekan kritiği (malzeme ve renk tartışması)
13. Hafta 1/50 Ölçekte 3d perspektifler üzerinden iç mekan kritiği (malzeme ve renk tartışması)
14. Hafta Poster, sunum kritiği
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1- Francis D.,K.Ching İç Mimarlık,Architectural Graphic Standarts(Student Edition)
2- American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995
The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995
3- Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994
4- Diagramming the Big Idea: Methods for Architectural Composition (2012) | Jeffrey Balmer; Michael T Swisher
5- Conditional design: an introduction to elemental architecture (2016)| Anthony Di Mari
6- Precedents in architecture: Analytic diagrams, formative ideas, and partis (2012) | Michael Pause; Roger H Clark Language of space and form: Generative terms for architecture (2012) | James F. Eckler
7- Mimarlık, form ve geometri (1991)| Esen Onat.
8- Mimarlık: Düşünmek, Düşlemek (2010) | Sema Soygeniş

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Soru-Cevap, Sorun/Problem Çözme, Project, Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav230
Ödev1430
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2816
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati148112
Ara Sınava Hazırlık2816
Laboratuvar000
Final Sınavı188
Ödevler11555
Toplam İş Yükü273
Toplam İş Yükü / 309,1
Dersin AKTS Kredisi9
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11
P1  X   X   X   X   X   X   X     X   X  
P2            X   X   X   X    
P3  X   X   X   X   X           X  
P4  X   X   X   X              
P5                    X  
P6                     
P7                      X
P8                     
P9                     
P10