Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MEKAN VE RENK İÇT192 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Büşra Gümüşay Özbek
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mekanda kullanılan renklerin temel bileşenleri,
2) Rengi oluşturan elemanlar,
3) Mekanda kullanılabilecek renk kompozisyonları hakkında temel düzeyde teorik ve uygulama bilgisi edinirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITasarım fikirlerinin ifadesi için rengin bilinçli kullanımı önem teşkil etmektedir. İç mekan ve renk dersi kapsamında öğrencilerin rengin oluşumu, elemanları ve renk kompozisyonları hakkında bilgi sahibi olması hedeflenmektedir. Edinilen bu bilgiler doğrultusunda öğrencilerin kendi renk kompozisyonlarını oluşturması ve tasarım fikirleriyle tutarlı renk kompozisyonlarını mekansal kararları doğrultusunda uygulayabilme becerisi edinmeleri dersin alt hedeflerini oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders kurgusu hakkında bilgilendirme
2. Hafta Renk teorisi (tanımlar)
3. Hafta Renk teorisi (rengin bileşenleri)
4. Hafta Renk teorisi (rengin bileşenleri)
5. Hafta Renk teorisi (sınıf içi uygulama)
6. Hafta Renk teorisi (sınıf içi uygulama)
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta İç mekan tarihinde renk kullanımları
9. Hafta İç mekan tarihinde renk kullanımları
10. Hafta İç mekan tarihinde renk kullanımları
11. Hafta İç mekan tarihinde renk kullanımları (sınıf içi uygulama)
12. Hafta İç mekan tarihinde renk kullanımları (sınıf içi uygulama)
13. Hafta Renk kompozisyonları (sınıf içi uygulama)
14. Hafta Renk kompozisyonları (sınıf içi uygulama)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBleicher, S. (2012). Contemporary Color: Theory and Use. Delmar, Cengage Learning
Eiseman, L., & Recker, K. (2011). The 20th Century in Color. San Francisco: Chronicle Books
Albers, J. (1963). Interaction of Colors, New Haven, CT: Yale University Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık236
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık236
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler5630
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1      X
P2      X
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5      X
P6      X
P7     
P8      X
P9     
P10