DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Büşra Gümüşay Özbek
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mekanda kullanılan renklerin temel bileşenleri, 2) Rengi oluşturan elemanlar, 3) Mekanda kullanılabilecek renk kompozisyonları hakkında temel düzeyde teorik ve uygulama bilgisi edinirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Tasarım fikirlerinin ifadesi için rengin bilinçli kullanımı önem teşkil etmektedir. İç mekan ve renk dersi kapsamında öğrencilerin rengin oluşumu, elemanları ve renk kompozisyonları hakkında bilgi sahibi olması hedeflenmektedir. Edinilen bu bilgiler doğrultusunda öğrencilerin kendi renk kompozisyonlarını oluşturması ve tasarım fikirleriyle tutarlı renk kompozisyonlarını mekansal kararları doğrultusunda uygulayabilme becerisi edinmeleri dersin alt hedeflerini oluşturmaktadır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders kurgusu hakkında bilgilendirme | 2. Hafta | Renk teorisi (tanımlar) | 3. Hafta | Renk teorisi (rengin bileşenleri) | 4. Hafta | Renk teorisi (rengin bileşenleri) | 5. Hafta | Renk teorisi (sınıf içi uygulama) | 6. Hafta | Renk teorisi (sınıf içi uygulama) | 7. Hafta | ARA SINAV | 8. Hafta | İç mekan tarihinde renk kullanımları | 9. Hafta | İç mekan tarihinde renk kullanımları | 10. Hafta | İç mekan tarihinde renk kullanımları | 11. Hafta | İç mekan tarihinde renk kullanımları (sınıf içi uygulama) | 12. Hafta | İç mekan tarihinde renk kullanımları (sınıf içi uygulama) | 13. Hafta | Renk kompozisyonları (sınıf içi uygulama) | 14. Hafta | Renk kompozisyonları (sınıf içi uygulama) |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bleicher, S. (2012). Contemporary Color: Theory and Use. Delmar, Cengage Learning Eiseman, L., & Recker, K. (2011). The 20th Century in Color. San Francisco: Chronicle Books Albers, J. (1963). Interaction of Colors, New Haven, CT: Yale University Press.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 2 | 3 | 6 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 3 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 5 | 6 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |