DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Pelin Nane Öğretim Görevlisi Doğan Zafer Akbulak
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimari sunum ve anlatım teknikleri hakkında temel bilgileri öğrenme 2) Tasarım sürecinde çizimin rolü ve önemine dair farkındalık kazanma 3) Farklı medyalar üzerinden görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme 4) Güncel temsil biçimleri ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | ` gözlem , iletişim ve keşif aracı olarak çizim ?
Ders, mimari çizim tekniklerinden biri olan serbest el çizimine dair temel bilgileri ve uygulamaları içerir. Ders kapsamında öğrencilerin, tasarım sürecinde çizimin rolü ve önemine dair farkındalıklarının arttırılması amaçlanmaktadır. Öncelikle çizgi ve yazı çalışmaları ile çizimin temelleri aktarılacaktır. Daha sonra çizimin gözlem, iletişim ve keşif gibi farklı amaçlarla kullanımına dair uygulamalar eskiz, yazı ve kolaj gibi farklı temsil biçimleri üzerinden yapılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, dönemlik izleğin aktarımı | 2. Hafta | FAZ I : Çizimin Temelleri - Çizgi | 3. Hafta | FAZ I : Çizimin Temelleri - Çizgi | 4. Hafta | FAZ I : Çizimin Temelleri - Yazı | 5. Hafta | FAZ I : Çizimin Temelleri - Yazı | 6. Hafta | FAZ II : `Anlamak? İçin Çizmek (basit geometrik nesneler) | 7. Hafta | FAZ II : `Anlamak? İçin Çizmek (basit geometrik nesneler) | 8. Hafta | FAZ II : `Anlamak? İçin Çizmek (kompleks nesneler) | 9. Hafta | FAZ II : `Anlamak? İçin Çizmek (kompleks nesneler) | 10. Hafta | FAZ III : Gözlem Ve Keşif İçin Çizmek (mekan eskizleri) | 11. Hafta | FAZ III : Gözlem Ve Keşif İçin Çizmek (mekan eskizleri) | 12. Hafta | FAZ III : Gözlem Ve Keşif İçin Çizmek (mekan eskizleri) | 13. Hafta | FAZ III : Gözlem Ve Keşif (haritalama+fotoğraf+kolaj) | 14. Hafta | FAZ III : Gözlem Ve Keşif (haritalama+fotoğraf+kolaj) |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Balmer & Swisher (2013) Diagramming The Big Idea : Methods For Architectural Composition, Routledge Ching, D. K. (2006). Mimarlıkta ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim. İstanbul: Yem Yayınları. Ching, D. K. (2016). İç Mekan Tasarımı (Resimli). Yem Yayınları. Edwards, B. (2008). Understanding Architecture Through Drawing. Taylor & Francis. İnceoğlu, N. (2012). Eskizler: Çizerek Düşünme, Düşünerek Çizme. İstanbul: Yem Yayınları. Jenkins, E. J. (2013) Drawn To Design : Analyzing Architecture Through Freehand Drawing, Birkhauser Roig, M. G. (2009). Tüm Yönleriyle Çizim Sanatı. Remzi Kitabevi. Smith, K. S. (2005). Architects' Drawings : A selection of sketches by world famous architects through history. Routledge. Spankie, R. (2012). İç Mimarlıkta: İç Mekan Çizimi ve Sunumu. Literatür Yayıncılık. Spiller, N. (2013). Drawing Architecture. AD (Architectural Design). September-October.No:225. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 3 | 60 | Ödev | 10 | 20 | Toplam(%) | | 80 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 3 | 4 | 12 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 7 | 7 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 3 | 7 | 21 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 10 | 5 | 50 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |