Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEKAN VE KÜLTÜR TARİHİ I İÇT151 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Rıza Fatih Mendilcioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yapılı çevrenin tarihsel süreçteki devamlılığının, mimari ögeler, malzeme, işlev ve anlam üzerinden analiz eder,
2) Mekan tasarımı ve mimarlık tarihinin terminolojisinin öğrenir,
3) Tarihi yapıların mekansal analizini yapma yetisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, öğrencinin tarih öncesi dönemlerden günümüze süregelen süreç içerisindeki mekansal tasarım faaliyetlerinin gelişimini kavramasını sağlayarak yapılı çevreye yönelik eleştirel bir bakış kazandırmayı amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders izlencesinin aktarımı
2. Hafta Tarih Öncesi Dönem
3. Hafta Mezopotamya ve İlk Kentleşmeler
4. Hafta Antik Mısır
5. Hafta Bronz Çağı
6. Hafta Antik Yunan
7. Hafta Helenistik Dönem
8. Hafta Roma Cumhuriyet Dönemi
9. Hafta Roma İmparatorluk Dönemi
10. Hafta Geç Antik Dönem
11. Hafta İslamiyetin Altın Çağı
12. Hafta Gotik Dönem
13. Hafta Rönesans ve Maniyerizm
14. Hafta Barok Dönem
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARChing, F., Jarzombek, M., Vikramaditya, P., 2017. A Global History of Architecture. New Jersey: Wiley
Gombrich, E.H., 1976, Sanatın Öyku?su?: Başlangıcından Gu?nu?mu?ze Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi.
Kostof, S., 1991. The City Shaped: Urban Patterns and Meanings Through History. London: Thames and Hudson.
Kostof, S., 1995. A History of Architecture: Settings and Rituals, New York: Oxford University Press.
Mutlu, B. 1996. Mimarlık Tarihi Ders Notları I, Mengistan Matbaacılık.
Roth, L.L.M., 1993. Mimarlığın Öyku?su?, Kabalcı Kitabevi.
Roth, L.L.M., Roth-Clark, A. C., 2013. Understanding Architecture: Its Elements, History, and Meaning. New York, London: Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık133
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler6212
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3  X   X   X
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10