Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMEL TASARIM II İÇT102 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 4 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Selim Sertel Öztürk
Öğretim Görevlisi Ceren Yıldırım
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mekan tasarımı yaparken temel tasarım ilkelerinden yararlanıp kullanabilmesi;
2) İnsan bedeni ve ölçeğiyle ilişkili temel antropometri ve ergonomi bilgisine sahip olması;
3) Hipotetik (varsayımsal) ve gerçek durumlarda mekan tasarlarken biçim?işlev ilişkisini anlayıp sorgulayabilmesi;
4) Yapıya (strüktür) ve yapılı biçimlere dair genel bilgi sahibi olması;
5) Farklı nitelik ve özelliklere sahip mekanları ilişkilendirebilmesi;
6) Bir araya getirebilmesi ve bir bütün oluşturacak şekilde düzenleyebilmesi;
7) Bir kabuk içinde mekan tasarlamada ışık, doku, renk vb. gibi unsurların etkisini ve ilişkisini anlayıp sorgulayabilmesi;
8) Bilgiyi ve kavrayışı tasarım problemlerine çözüm üretmekte kullanma ve uygulama becerisini geliştirmesi;
9) Mekanın sosyal, kültürel ve etik değerlerle ilişkisini sorgulayabilmesi ve bu bilgiyi ve kavrayışı tasarım problemlerine çözüm üretmekte kullanma ve uygulama becerisini geliştirmesi ve tasarım sürecinde öneri geliştirmek üzere bireysel ve grup halinde çalışabilmesi hedeflenmektedir.
10) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi
11) Görme becerisi
12) Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi
13) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi
14) Eleştirel düşünme becerisi
15) Bir bağlam içinde düşünme becerisi
16) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi
17) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi
18) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi.
19) Algı ve problem çözme becerisi.
20) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( İÇT101)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGörsel bilgi yolu ile bireyin önce kendine sonra çevresine eleştirel gözle bakabilmesi; estetik algının geliştirilmesi ve özgün biçimlendirmeyle problem çözme yeteneğini geliştiren kompozisyon araştırma ve düzenlemeleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dönemlik programın aktarımı, Proje içeriğine dair sunum
2. Hafta Araştırma Sunumları
3. Hafta Stüdyo Kritiği
4. Hafta Stüdyo Kritiği
5. Hafta Stüdyo Kritiği
6. Hafta Stüdyo Kritiği
7. Hafta FAZ1: JÜRİ
8. Hafta Stüdyo Kritiği
9. Hafta Stüdyo Kritiği
10. Hafta Stüdyo Kritiği
11. Hafta Stüdyo Kritiği
12. Hafta Stüdyo Kritiği
13. Hafta Stüdyo Kritiği
14. Hafta Stüdyo Kritiği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFrancis D.K. Ching, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, çev. Sevgi Lökçe. Y.E.M., 2002.
Paul Laseau, Graphic Thinking for Architects and Designers. Wiley, 1980
Anthony di Mari, Conditional Design: An Introduction to Elemental Architecture
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav110
Proje290
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2612
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık2612
Ders Saati14684
Ara Sınava Hazırlık2612
Laboratuvar000
Final Sınavı166
Ödevler14456
Toplam İş Yükü266
Toplam İş Yükü / 308,86
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11Ö12Ö13Ö14Ö15Ö16Ö17Ö18Ö19Ö20
P1  X   X   X   X                                
P2      X                                  
P3  X   X     X                                
P4  X   X                                    
P5  X   X                                    
P6  X   X                                    
P7  X   X                                    
P8  X   X         X                            
P9                                       
P10