DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Selim Sertel Öztürk Öğretim Görevlisi Ceren Yıldırım
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mekan tasarımı yaparken temel tasarım ilkelerinden yararlanıp kullanabilmesi; 2) İnsan bedeni ve ölçeğiyle ilişkili temel antropometri ve ergonomi bilgisine sahip olması; 3) Hipotetik (varsayımsal) ve gerçek durumlarda mekan tasarlarken biçim?işlev ilişkisini anlayıp sorgulayabilmesi; 4) Yapıya (strüktür) ve yapılı biçimlere dair genel bilgi sahibi olması; 5) Farklı nitelik ve özelliklere sahip mekanları ilişkilendirebilmesi; 6) Bir araya getirebilmesi ve bir bütün oluşturacak şekilde düzenleyebilmesi; 7) Bir kabuk içinde mekan tasarlamada ışık, doku, renk vb. gibi unsurların etkisini ve ilişkisini anlayıp sorgulayabilmesi; 8) Bilgiyi ve kavrayışı tasarım problemlerine çözüm üretmekte kullanma ve uygulama becerisini geliştirmesi; 9) Mekanın sosyal, kültürel ve etik değerlerle ilişkisini sorgulayabilmesi ve bu bilgiyi ve kavrayışı tasarım problemlerine çözüm üretmekte kullanma ve uygulama becerisini geliştirmesi ve tasarım sürecinde öneri geliştirmek üzere bireysel ve grup halinde çalışabilmesi hedeflenmektedir. 10) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 11) Görme becerisi 12) Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi 13) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi 14) Eleştirel düşünme becerisi 15) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 16) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi 17) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 18) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. 19) Algı ve problem çözme becerisi. 20) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( İÇT101) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Görsel bilgi yolu ile bireyin önce kendine sonra çevresine eleştirel gözle bakabilmesi; estetik algının geliştirilmesi ve özgün biçimlendirmeyle problem çözme yeteneğini geliştiren kompozisyon araştırma ve düzenlemeleri. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dönemlik programın aktarımı, Proje içeriğine dair sunum | 2. Hafta | Araştırma Sunumları | 3. Hafta | Stüdyo Kritiği | 4. Hafta | Stüdyo Kritiği | 5. Hafta | Stüdyo Kritiği | 6. Hafta | Stüdyo Kritiği | 7. Hafta | FAZ1: JÜRİ | 8. Hafta | Stüdyo Kritiği | 9. Hafta | Stüdyo Kritiği | 10. Hafta | Stüdyo Kritiği | 11. Hafta | Stüdyo Kritiği | 12. Hafta | Stüdyo Kritiği | 13. Hafta | Stüdyo Kritiği | 14. Hafta | Stüdyo Kritiği |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Francis D.K. Ching, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, çev. Sevgi Lökçe. Y.E.M., 2002. Paul Laseau, Graphic Thinking for Architects and Designers. Wiley, 1980 Anthony di Mari, Conditional Design: An Introduction to Elemental Architecture |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 10 | Proje | 2 | 90 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 2 | 6 | 12 | Ders Saati | 14 | 6 | 84 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 6 | 12 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 6 | 6 | Ödevler | 14 | 4 | 56 | Toplam İş Yükü | | | 266 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |