Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel tasarım ilke ve öğelerini öğrenir, 2) Soyutlamayı, analiz etmeyi ve temel ilişkileri (referans, şekil-zemin, boşluk-doluluk gibi) uygular, 3) 2 boyutlu ve 3 boyutlu biçimsel kompozisyonlar üretir, 4) Çalışmalarını çizim, tonlama, maket üzerinden temsil etme becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
İÇT191, İÇT111
DERS TANIMI
Bu derste temel tasarım ilke ve ögelerini teorik ve uygulamalı olarak kavrayabilmek, soyutlama ve analiz ile soyutlanan bilgiyi yeniden üretebilmek, ?iki ve üç boyutlu düşünebilmek, iki ve üç boyutlu kompozisyon üretebilme becerilerini geliştirmek hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş
2. Hafta
Faz1. İki boyutlu kompozisyon (Analiz+ Soyutlama)
3. Hafta
Faz1. İki boyutlu kompozisyon (Analiz+ Soyutlama)
4. Hafta
Faz1. İki boyutlu kompozisyon (Analiz+ Soyutlama+ Tonlama)
5. Hafta
Faz1. İki boyutlu kompozisyon (Analiz+ Soyutlama+ Tonlama)
6. Hafta
Faz1. İki boyutlu kompozisyon (Analiz+ Soyutlama+ Tonlama+Rölyef)
7. Hafta
Faz1. İki boyutlu kompozisyon (Analiz+ Soyutlama+ Tonlama+Rölyef)
8. Hafta
Ara Jüri
9. Hafta
Faz1. İki boyutlu kompozisyon (Analiz+ Soyutlama+ Tonlama+Rölyef+ Renk)
10. Hafta
Faz1. Üç boyutlu kompozisyon
11. Hafta
Faz1. Üç boyutlu kompozisyon
12. Hafta
Faz1. Üç boyutlu kompozisyon
13. Hafta
Faz1. Üç boyutlu kompozisyon
14. Hafta
Faz1. Üç boyutlu kompozisyon
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
"Ching, Francis. Mimarlık, Biçim, MekAn ve Du?zen, çev. Sevgi Lökçe. İstanbul: Y.E.M., 2002. Tanalı, Ziya. Sadeleştirmeler. Ankara: Alp Yayınevi, 2000. Wong , Wucius. Principles of Form and Design. Wiley &Sons, 1993. Denel, Bilgi. Temel Tasarım ve Yaratıcılık. Ankara: ODTÜ Mimarlık Faku?ltesi, 1981. Laseau, Paul. Graphic Thinking for Architects and Designers. Wiley, 1980"
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
8
16
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
3
8
24
Final Sınavına Hazırlık
3
14
42
Ders Saati
3
8
24
Ara Sınava Hazırlık
3
8
24
Laboratuvar
1
2
2
Final Sınavı
1
8
8
Ödevler
10
10
100
Toplam İş Yükü
240
Toplam İş Yükü / 30
8
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ