Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SANAT PSİKOLOJİSİ GSF357 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Emir Hasan Ülger
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi
2) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi
3) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi
4) Eleştirel düşünme becerisi
5) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi
6) Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIPsikolojide etkili olan kuramların sanatla ilişkisi; davranışçı, yapısalcı, Gestalt, nöro-biyolojik ve psikanalizm gibi akımların geliştirdiği sanatla ilgili düşünceler; beğeni, haz, öznellik ve estetiğin bireysel algısı; sanat psikolojisi, sanatın üretilmesi, alımlanması ve dağıtımına kadar geçen süreçteki öznel ve nesnel psikolojik etkiler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sanat psikolojisine giriş
2. Hafta Sanat psikolojisine giriş
3. Hafta Sanat ve psikolojide temel kavramlar
4. Hafta Temel kavramlar
5. Hafta Temel kavramlar
6. Hafta Temel kavramlar
7. Hafta Ara Sınavı
8. Hafta Sanat psikolojisinde temel problemler
9. Hafta Temel problemler
10. Hafta Temel problemler
11. Hafta Psikanalizm- Freud
12. Hafta Sanat psikolojisinde temel kuramlar-Husserl Ponty
13. Hafta Geştalt, Cognitive kuram
14. Hafta Psikanalist sanat kuramı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1 R.Arnheim, New Essays on the Psychology of Art, University of California Press USA1986
2 Freud S., Sanat ve Sanatçılar Üstüne, çev. Kamuran Şipal, Bozak Yay. İstanbul 1979
3 I. Armstrong, The Radical Aesthetic, Blackwell UK 2000
4 Layton R., The Antropology of Art, Second Edition, Cambridge University Press 1991
5.Schaeffer Jean Marie, Art of the Modern Age, New French Thought 5 6 Princeton University Pres, 2000

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler248
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14114
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2  X          
P3           
P4    X        
P5           
P6      X      
P7        X    
P8           
P9          X  
P10            X