Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Grafik Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DESEN GRA468 - 0 + 3 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Serap Buyurgan
Öğretim Görevlisi Mihrişah Bora Türkkan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Doğru görme becerisi kazanır.
2) Kağıda yerleştirme, oran-orantı, anatomi, çizginin doğru kullanımı, ışık-gölge, modle değerlerini öğrenir ve uygular.
3) Farklı çizim teknikleri ile desen uygulamaları yapar.
4) Grafik Tasarımı alanına yönelik uygulamalar (Hikaye panosu, çizgi-roman vb.) yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBireyselliği ve yaratıcılığı ön planda tutan üç boyutlu algılamaya yönelik görsel öğrenimleri, sanatsal oluşum, sosyal yaşam ve tarihsellik içerisinde yaratıcı ifadeyi konumlandırabilmeleri ve kendi bireysel yaratıcılık süreçlerinde bu temel öğelerin uygulamaya geçirilmesini amaçlayan, 1. sınıf desen derslerinin kapsamlı olarak pekiştirildiği derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve desen hakkında genel bilgi
2. Hafta Karakalem canlı modelden çalışma
3. Hafta Karakalem canlı modelden çalışma
4. Hafta Canlı modelden farklı tekniklerle çalışma (Kuru boya, füzen, keçeli kalem vb. gibi)
5. Hafta Karakalem kısa süreli canlı modelden çalışma
6. Hafta Canlı modelden portre
7. Hafta Canlı modelden portre
8. Hafta Vize
9. Hafta Canlı modelden el-ayak çizimleri
10. Hafta Hayvan çizimleri
11. Hafta Hikaye panosu için hikaye yazımı ve eskiz çizimleri
12. Hafta Hikaye panosu çizimleri
13. Hafta Hikaye panosu çizimlerinin renklendirilmesi (el çizimi/dijital çizim)
14. Hafta Hikaye panosu kritik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArnheim R. 1986, Art & Visual Perception, Univ. of California Press/ John Wiley & Sons.
Burham, J., 1987, Beyond Modern Sculpture, NY, George Brozillerine.
Gombrich, E., 1986, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınevi, İstanbul.
Gombrich, E., 1992, Sanat ve Yanılsama: resim yoluyla betimlemenin psikolojisi, Remzi Yayınevi, İstanbul.
Herbert R., 1954, History of Sculpture, NY.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık133
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler12224
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19       
P20       
P21       
P22