Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Grafik Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLERİ TİPOGRAFİ GRA461 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Halime Türkkan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi
2) Bir bağlam içinde düşünme becerisi
3) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi
4) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
5) Çalışmalarına uygun tipografi-yazı karakteri seçme ve üretebilme becerisi.
6) Çalışma alanına uygun ve doğru tipografik tasarım bilgisini kullanma becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, ileri düzeyde tipografik kompozisyonlar, font tasarımları ve deneysel tipografi çalışmaları üretilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş, programın incelenmesi
2. Hafta 1. Projenin verilmesi
3. Hafta Proje kritikler
4. Hafta Proje kritikler
5. Hafta Font Tasarımı
6. Hafta Proje kritikler
7. Hafta 1. Proje sunumları
8. Hafta 2. Proje /Sınıf tartışmaları
9. Hafta Proje kritikler
10. Hafta Proje kritikler
11. Hafta 2. Proje Sunumları
12. Hafta Final Projesi / Sınıf tartışmaları
13. Hafta Proje kritikleri / Sınıf tartışması
14. Hafta Final sunum /teslim
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArnheim, R. (1974). Art and Visual Perception. California: University of California Press.
Baines, P. ve Dixon, C. (2002). Signs Lettering in the Environment. UK: Laurence King
Publishing.

Baur, R. (2004) Integral et associes. Identity of Places. Fransa: Pyramyd.

Bloomer, K. C. ve Moore, C. W. (1977). Body, Memory, and Architecture (with a contribution by Robert J. Yudell). New Haven and London: Yale University Press.

Bringhurst, R. (2001). The Elements of Typographic Style. Canada: Hartley &
Marks Publishers.

Calori, C. (2007). Signage and Wayfinding Design: A Complete Guide to Creating Environmental Graphic Design Systems. New Jersey and Canada: John Wiley & Sons Inc.

Gibson, D. (2009). The Wayfinding HandBook / Information Design For
Public Places. New York: Princeton Architectural Press.

Meuser P. ve Pogade D. (2010). Construction and Design Manual Wayfinding
and Signage. Berlin: DOM Publishers.

Mollerup, P. (2005). Wayshowing: A Guide To Environmental Signage
Principles and Practices. Lars Müller Publishers.

Uebele, A., Schmidt-Friderichs, K. (2007). Signage Systems & Information
Graphics: A Professional Sourcebook. Thames & Hudson.

Wurman, R. S. (1990). Information Anxiety. USA: Bantam Books.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik130
Proje150
Devam110
Diğer110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav248
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler
Proje3721
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17           
P18           
P19           
P20           
P21           
P22