Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi 2) Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi 3) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi 4) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi 5) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi 6) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi 7) Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi 8) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 9) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 10) Görme becerisi 11) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi 12) Eleştirel düşünme becerisi 13) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 14) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 15) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. 16) Algı ve problem çözme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
İşaret, yönlendirme, görsel dilin oluşumu, kültür ve anlama ilişkileri kapsamında tasarım ilkeleri; farklı mekanlarda uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş, programın incelenmesi
2. Hafta
Sergi alanlarının incelenmesi
3. Hafta
Müzelerin incelenmesi
4. Hafta
araştırmalar
5. Hafta
Kamusal alanların incelenmesi
6. Hafta
Konsept sunumları ve belirlenmesi Eskiz kritikleri
7. Hafta
Kritikler ve ara sunum
8. Hafta
Kritikler
9. Hafta
Kritikler
10. Hafta
3. Projeye giriş 3. proje: Kişisel sergi tasarımı mezuniyet proje sunumlarına ve çalışmalarına destek projesi
11. Hafta
3. proje çalışmaları, kritikler
12. Hafta
3. proje ön sunumları
13. Hafta
3. proje çalışmaları, final
14. Hafta
final sergilerin kurulması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Alexander, C., 1977, A Pattern Language, Oxford, Oxford University Press. Alexander, C., 1980, The Timeless Way of Building, New York, Oxford University Press. Barlow, H.B., 1990, Images and Understanding: Thoughts About Images, Ideas About Understanding, New York:Cambridge University Press. Krupat, E., 1988, People in Cities, Cambridge: MIT Press. Laseau, P. 1989, Graphic Thinking for Architects and Designers, Van Nostrand Reinhold. Becer Emre, 1997, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları Bektaş Dilek, 1992, Çağdaş Grafik tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi Yayınları Heller Steven, 2003, Teaching Graphic Design, Allworth Press Laseau, P., 1989, Graphic Thinking for Architects and Designers, Van Nostrand Reinhold. Uçar T.F., 2004, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkilap Yayınevi. Wong, Wucius, 1993. Principles of Form and Design. New York: Van Nostrand Reinhold