DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Sibel Aktaş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi 2) Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi 3) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 4) Görme becerisi 5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi 6) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini görsel olarak ifade edebilme becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Tasarım,
Estetik,
Sanat tarihi |
DERS TANIMI | Seramik Tasarımı; Günümüz toplumun ve geleceğin küresel seramik dünyasında, seramik tasarımı etkileyen unsurlarla birlikte malzemenin teknik özelliklerinin ve üretim süreçlerinin irdelenmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Seramiğin Tarihçesi | 2. Hafta | Seramik Malzemeler | 3. Hafta | Seramik Hammaddeler | 4. Hafta | Seramik Hammaddeler | 5. Hafta | Seramik Üretim Yöntemleri | 6. Hafta | Seramik Üretim Yöntemleri | 7. Hafta | Seramik Üretim Yöntemleri | 8. Hafta | Değerlendirme | 9. Hafta | Seramik Tasarımının genel özellikleri | 10. Hafta | Serbest Seramik Tasarımı | 11. Hafta | Yüzeysel Seramik Tasarımı | 12. Hafta | Endüstriyel Seramik Tasarımı | 13. Hafta | Bilgisayar Destekli Seramik Tasarımı | 14. Hafta | Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Seramik Tsarımı-Deniz Ayda Ceramics-Vincent A.Roy The Best Of Pottery-Jonathan Fairbanks and Angela Fina Working With clay-Susan Peterson and Jan Peterson Ceramics Faults And Their Remedies-Harry Fraser |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 10 | Ödev | 1 | 10 | Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Proje | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Diğer | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Uygulama | 2 | 2 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 149 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |