Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Grafik Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEKNOLOJİ VE SANAT GRA452 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Adnan Tepecik
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi
2) Bir bağlam içinde düşünme becerisi
3) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi
4) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGelişen bilgisayar teknolojisi sonucu ortaya çıkan yeni görsel sanat alanları (video-art ve/veya bilgisayar sanatı vb.) tanıtılır. Bilgisayar programları ile uygulamalar yapılır. Teknolojik gelişmelere neden olan durumlar ve ihtiyaçlar, teknolojinin sanat ve tasarım ile olan yakın ilişkisi ile birlikte irdelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Teknoloji tarihine giriş, temel kavramlar ve dersin amacı üzerine tartışma
2. Hafta Kavramsal Altyapı
3. Hafta Leonardo; Sanatçı veya Mühendis veya bilim adamı?
4. Hafta Endüstri Devrimi ve Sonrası
5. Hafta Teknolojik Gereklilikler. İnsanlar mı aletleri yarattı yoksa...
6. Hafta 1. arasınav
7. Hafta Üretimin gerçek hakimleri. Tasarımcılar, Üreticiler, Tüketiciler
8. Hafta Tasarımın Dili
9. Hafta Yaratıcılık: Sanat ve Teknoloji Üzerindeki Etkileri
10. Hafta Teknolojik Yaratıcılık
11. Hafta Sanatın ve Bilimin Değişen Söylemleri
12. Hafta Geleneksel ve Yeni
13. Hafta Sunum
14. Hafta Sunum
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBalcıoğlu, T., 1998, "The Role of Product design in Post-Industrial Society". Kent Instıtute, England.
Berger, J., 1990, "Görme Biçimleri". Metis Yayınları, İstanbul.
Bober, M. M., 1962, "Karl Marx's Interpretation of History". Harvard University Press, Boston.
Debus, A. G., 1978, "Man and Nature in the Renaissance". Cambridge University Press, Cambridge, MA.
Sears, E., The Ages of Man. Princeton: Princeton University Press, 1986.
Gimpel, J., 1997, "Ortaçağ'da Endüstri Devrimi". TÜBİTAK Yayınları, Ankara.
Huot, J. L., Thalmann, J.P., Valbelle, D. 2000, "Kentlerin Doğuşu", İmge Yayınevi, Ankara.
Kemp, M., 1990, "The Science of Art", Yale University Press, New Haven.
Clark, K., Leonardo da Vinci. Baltimore: Penguin Books, 1982
Landels, J.G., 2000, "Eski Yunan ve Roma'da Mühendislik", TÜBİTAK, Ankara.
Lury, C., 1996, "Consumer Culture", Polity Press, New York.
Kemp, M., 1990, The Science of Art. New Haven: Yale University Press.
Mc Neill, W.H., 1994, "Dünya Tarihi", İmge Yayınevi, Ankara.
Sears, E., 1986, "The Ages of Man", Princeton University Press, Princeton.
Şenel, A., 1995, "İlkel Topluluktan Uygar Topluma...". Bilim-Sanat Yayınları, Ankara.
Vihma, S. (ed.), 1992, "Objects and Images: Studies in design and Advertising". UIAH Publications, Helsinki.
Wells, H.G., 1952, "The Time Machine", Longman Group Ltd., England.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik130
Proje150
Devam110
Örnek Olay Sunumu110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje21428
Toplam İş Yükü143
Toplam İş Yükü / 304,76
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19       
P20       
P21       
P22