DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Mihrişah Bora Türkkan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi 2) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi 3) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi 4) Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi 5) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 6) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 7) Görme becerisi 8) Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi 9) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi 10) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi 11) Eleştirel düşünme becerisi 12) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 13) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi 14) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi 15) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. 16) Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi. 17) Algı ve problem çözme becerisi. 18) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini görsel olarak ifade edebilme becerisi. 19) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Heykel sanatı hakkında teorik bilgi ve temel uygulamalar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Anatomi | 2. Hafta | Desen etüd | 3. Hafta | Desen etüd | 4. Hafta | Eskiz değerlendirmesi | 5. Hafta | Eskizin maket uygulaması | 6. Hafta | Eskizin maket uygulaması | 7. Hafta | Uygulama | 8. Hafta | Uygulama | 9. Hafta | Uygulama | 10. Hafta | Uygulama | 11. Hafta | Uygulama | 12. Hafta | Kalıp ve döküm uygulama | 13. Hafta | Kalıp ve döküm uygulama | 14. Hafta | Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Michelangelo-Ludving Goldscheirder Creating Welded Sculpture-Nathan Cabot Hele Giagometti-Yves Bonnefoy Bernini-Rudolf Wittkower Henry Moore -Franco Rizzoli Sculpture Now -Anna Moszynska |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Proje,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 20 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 4 | 8 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 4 | 4 | Proje | 3 | 3 | 9 | Uygulama | 3 | 4 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 151 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |