Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 2) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 3) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi 4) Eleştirel düşünme becerisi 5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi 6) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi 7) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. 8) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini görsel olarak ifade edebilme becerisi. 9) Çalışmalarına uygun tipografi-yazı karakteri seçme ve üretebilme becerisi. 10) Çalışma alanına uygun ve doğru tipografik tasarım bilgisini kullanma becerisi. 11) Görsel dokümanlarla yazı ilişkisini kurabilme ve uygulayabilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( GRA427)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Grafik tasarımının tüm alanları kullanılarak seçilen bir konu üzerine kampanya yürütülen ve mezuniyet projesi üretilen derstir. Kurumsal kimlik, TV reklamı, web sitesi, billboard, broşür, hareketli grafik, bina giydirme, mekan içi ve dış mekan tasarımları, üç boyutları ürünler vb. tüm grafik ürünler üretilir ve sergilenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Giriş / Proje kousunun tartışılması
2. Hafta
2. Konu seçimi/ Kurumsal kimlik çalışmaları
3. Hafta
3. Logo ve kurumsal kimlik tasarımının sonlandırılması
4. Hafta
4. Web sitesi tasarımı
5. Hafta
5. 3D ürünler / promosyon ürünleri / kritikler
6. Hafta
6. TV reklam kampanyası / eskiz çalışmaları
7. Hafta
7. İç/dış mekan uygulamaları / kritikler
8. Hafta
8. Ön-jüri
9. Hafta
9. Stüdyo kritikleri
10. Hafta
10.Stüdyo kritikleri
11. Hafta
11.Stüdyo kritikleri
12. Hafta
12.Stüdyo kritikleri
13. Hafta
13.Stüdyo kritikleri
14. Hafta
14.Jüri ve sergileme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Malcolm Barnard, 2005, Graphic Design as Communication. UK, Routledge. Philip Meggs, 1992, Type and Image. Canada, John Wiley and Sons. Robin Landa, 2001, Graphic Design Solutions. Canada, OnWord Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
70
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
6
6
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
6
84
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
6
6
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
4
4
Proje
2
20
40
Toplam İş Yükü
240
Toplam İş Yükü / 30
8
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ