Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 2) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 3) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi 4) Eleştirel düşünme becerisi 5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi 6) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi 7) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini görsel olarak ifade edebilme becerisi. 8) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. 9) Bir reklam kampanyasını bütün ayrıntılarıyla ve basamaklarıyla düşünebilme ve tasarlayabilme becerisi. 10) Çalışma alanına uygun ve doğru tipografik tasarım bilgisini kullanma becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( GRA334)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kurumsal kimlik, TV reklamı, web sitesi, billboard, broşür, hareketli grafik, bina giydirme, mekan içi ve dış mekan tasarımları, ambalaj tasarımı uygulamaları gerçekleştirilir, mezuniyet projesi ve profesyonel hayata yönelik proje uygulamaları üretilir ve sergilenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş, Proje konularının verilmesi
2. Hafta
Stüdyo Kritik
3. Hafta
Stüdyo Kritik
4. Hafta
Stüdyo Kritik
5. Hafta
Stüdyo Kritik
6. Hafta
Stüdyo Kritik
7. Hafta
Ara jüri
8. Hafta
Stüdyo Kritik
9. Hafta
Stüdyo Kritik
10. Hafta
Stüdyo Kritik
11. Hafta
Stüdyo Kritik
12. Hafta
Stüdyo Kritik
13. Hafta
Stüdyo Kritik
14. Hafta
Stüdyo Kritik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Malcolm Barnard, 2005, Graphic Design as Communication. UK, Routledge. Philip Meggs, 1992, Type and Image. Canada, John Wiley and Sons. Robin Landa, 2001, Graphic Design Solutions. Canada, OnWord Press.