Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Grafik Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE REKLAM ANALİZİ GRA336 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Murat Devrim Atılgan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi
2) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi
3) Eleştirel düşünme becerisi
4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi
5) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi
6) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi
7) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, pazarlama iletişimi ve reklam analizi konusunda temel kavramlar ve bilgilerin edinilmesi ve bu bilgiler doğrultusunda, reklam analizi ve değerlendirmesi yapılarak, grafik tasarım süreçleri ile bağlantılar kurulması ve bu bilgilerin uygulamalı alanda kullanımı konusunda bilgiler verilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş, derse ilişkin bilgi verilmesi
2. Hafta Pazarlama temel kavramlar, Bütünleşik Pazarlama İletişimi (1.Bölüm)
3. Hafta Marka Yönetimi (2.Bölüm)
4. Hafta Satın Alma Davranışları (3.Bölüm)
5. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişimi Planlama Süreci (4.Bölüm)
6. Hafta Reklam Kampanya Yönetimi (5.Bölüm)
7. Hafta Reklam Tasarımı (6.Bölüm)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Geleneksel Medya Kanalları (7.Bölüm)
10. Hafta Dijital Pazarlama (8.Bölüm)
11. Hafta Sosyal Medya (9.Bölüm)
12. Hafta Alternatif Pazarlama (10.Bölüm)
13. Hafta Halkla İlişkiler ve Sponsorluk Programları (13.Bölüm)
14. Hafta Bütünleşik Pazarlama Programının Değerlendirilmesi (15.Bölüm)
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Clow, K. E., & Baack, D. (2016). Bütünleşik reklam, tutundurma ve pazarlama iletişimi. Çeviri Edi. Gülay Öztürk. Nobel Akademik Yayıncılık.
- Eser, Z., & Korkmaz, S. (2017). Pazarlamaya giriş. Siyasal Kitabevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Diğer150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi5210
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje5525
Uygulama5525
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3             
P4             
P5             
P6             
P7             
P8             
P9             
P10             
P11             
P12             
P13             
P14             
P15             
P16             
P17             
P18             
P19             
P20             
P21             
P22