DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Murat Devrim Atılgan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 2) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi 3) Eleştirel düşünme becerisi 4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 5) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 6) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi 7) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, pazarlama iletişimi ve reklam analizi konusunda temel kavramlar ve bilgilerin edinilmesi ve bu bilgiler doğrultusunda, reklam analizi ve değerlendirmesi yapılarak, grafik tasarım süreçleri ile bağlantılar kurulması ve bu bilgilerin uygulamalı alanda kullanımı konusunda bilgiler verilmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş, derse ilişkin bilgi verilmesi
| 2. Hafta | Pazarlama temel kavramlar, Bütünleşik Pazarlama İletişimi (1.Bölüm)
| 3. Hafta | Marka Yönetimi (2.Bölüm)
| 4. Hafta | Satın Alma Davranışları (3.Bölüm)
| 5. Hafta | Bütünleşik Pazarlama İletişimi Planlama Süreci (4.Bölüm)
| 6. Hafta | Reklam Kampanya Yönetimi (5.Bölüm)
| 7. Hafta | Reklam Tasarımı (6.Bölüm)
| 8. Hafta | Ara Sınav
| 9. Hafta | Geleneksel Medya Kanalları (7.Bölüm)
| 10. Hafta | Dijital Pazarlama (8.Bölüm)
| 11. Hafta | Sosyal Medya (9.Bölüm)
| 12. Hafta | Alternatif Pazarlama (10.Bölüm)
| 13. Hafta | Halkla İlişkiler ve Sponsorluk Programları (13.Bölüm)
| 14. Hafta | Bütünleşik Pazarlama Programının Değerlendirilmesi (15.Bölüm)
| 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | - Clow, K. E., & Baack, D. (2016). Bütünleşik reklam, tutundurma ve pazarlama iletişimi. Çeviri Edi. Gülay Öztürk. Nobel Akademik Yayıncılık.
- Eser, Z., & Korkmaz, S. (2017). Pazarlamaya giriş. Siyasal Kitabevi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Diğer | 1 | 50 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 5 | 5 | 25 | Uygulama | 5 | 5 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |