DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Adnan Tepecik Doçent Doktor Eylem Tataroğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi 2) Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 3) Görsel iletişimde resimleme yoluyla mesaj aktarabilme becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Görsel iletişimde resimleme yoluyla mesaj aktarımı, metot ve kavramları; çizim ve boyama tekniklerinin birlikte kullanımı, temel estetik prensipleri ve grafik araçlarla özgün görsel ifadeler yaratılması; uygulamalı olarak reklam, editoryal ve diğer çeşitli basılı medya türlerinde kullanılan resimleme biçimleri |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin içeriği konusunda bilgilendirme, dönem çalışmalarını açıklama ve tanışma. | 2. Hafta | Görsellerle özgün çizgiyi tanımlamak, çizim alışkanlığının önemi ve zihinde yaratılan dünyanın kağıt üzerinde görselleşebilmesinin önemi. Dönem projesini tartışma | 3. Hafta | Karakter yaratmada karaktere ait özellikleri aktarma | 4. Hafta | Olay örgüsü içinde hikayede hangi noktaların anlatımda kullanılacağına karar verme. | 5. Hafta | Hikayede geçen olaylara ait elemanları belirli mekan kurgusu içinde anlatabilme. | 6. Hafta | Renk bilgisi ve boyama tekniklerinin anlatıma etkisi | 7. Hafta | Hikayede geçen sözlerin ve anlatım dilinin aktarılması | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Elde yapılan çizimlerin dijitale aktarılması ve farklı müdahaleler | 10. Hafta | Çizimler üzerinde farklı efektler deneme, düzeltmeler yapma, farklı imajlar ve dokularla birleştirme. | 11. Hafta | Hikayeyi belirleyen karelerin bir araya getirilmesi ve pafta tasarımı | 12. Hafta | Ara sınav | 13. Hafta | Çizimlerin üç boyutlu sergilenmesine ilişkin denemeler | 14. Hafta | Çizimlerin sergileme yönteminin belirlenmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | - |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Diğer | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 8 | 40 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 2 | 2 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 5 | 5 | 25 | Uygulama | 5 | 5 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |