Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 2) Görsel iletişim konusunda strateji belirleyebilme ve stratejiye uygun dokümanları üretme becerisi. 3) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. 4) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 5) Bir reklam kampanyasını bütün ayrıntılarıyla ve basamaklarıyla düşünebilme ve tasarlayabilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( GRA230)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Grafik Tasarım Proje III; Marka araştırmaları yapıp, grafik tasarım ve reklam tasarımları hazırlayarak öğrencilerin görsel düşünme ve iletişim becerilerini geliştirmelerini amaçlayan ve tasarım problemlerine yaratıcı çözüm bulma pratikleri yapmalarına fırsat sunan bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş, ders bilgilendirmesi ve dersle ilgili karşılıklı beklentilerin tartışılması.
2. Hafta
Sunum, marka seçimi, vize/final proje hazırlığı ve brief.
3. Hafta
Brieflerin sunumu, değerlendirme, tartışma, geliştirme ve eskiz çalışmaları.
4. Hafta
Mobil uygulama tasarımları ve reklam çalışmalarını değerlendirme, tartışma, geliştirme. İnteraktif dergi reklamı eskiz çalışması ve değerlendirme.
5. Hafta
Mobil uygulama tasarımları ve reklam çalışmalarını değerlendirme, tartışma, geliştirme. İnteraktif dergi reklamı eskiz çalışması ve değerlendirme.
6. Hafta
İnteraktif dergi reklamı fikir ve tasarım çalışması.
7. Hafta
İnteraktif dergi reklamı değerlendirme.
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Sosyal medya içerik tasarımı hikaye panosu.
10. Hafta
Hikaye panosu tasarımı.
11. Hafta
Sosyal medya içerik tasarımı çalışmaları
12. Hafta
Poster sunum hazırlığı
13. Hafta
Poster sunum hazırlığı
14. Hafta
Sergi hazırlığı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
- Arnheim, Rudolf, (20079. Görsel düşünme. çev: Rahmi Öğdül, İstanbul: Metis Yayıncılık.
- Berger, John, (2007). Görme biçimleri. çev: Yurdanur Salman, İstanbul: Metis Yayıncılık.
- Boorstın, Daniel J. (1992). Yaratıcı ruhun evrimi. Çeviren: Gülden Şen, Editör: Serpil Demirtaş, İstanbul: Promat Basım ve Yayın San. Ve Tic. A.Ş.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Tartışma, Question and Answer, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Education-Eğitim-Uygulama, Proje, Rapor Hazırlama, Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
6
6
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
6
84
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
6
6
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
4
4
Proje
2
20
40
Toplam İş Yükü
240
Toplam İş Yükü / 30
8
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ